Čapované pivo v banke: Pracovisko, ktoré má prilákať veľké talenty

Diskusia 2  
Čapované pivo v banke: Pracovisko, ktoré má prilákať veľké talenty
Zdroj: CNBC
Foto: YT/CNBC;ValTAn


8. 10. 2018 - Výčap s pivom je niečo, čo by ste skôr hľadali v niektorom startupe zo Silicon Valley a nie vo finančnej inštitúcii. Ale to by sa ľahko mohlo zmeniť vďaka najnovšiemu úsiliu spoločnosti WeWork, ktorá pomáhal aj pri navrhovaní hongkonskej kancelárie Standard Chartered.

WeWork je firma s odhadovanou hodnotou približne 20 miliárd dolárov. Snaží sa diverzifikovať svoje ponuky a okrem jednotlivcov a malých firiem začala spolupracovať aj veľkými inštitúciami. Jednou z takých veľkých spoločností bola Standard Chartered, ktorá zadala WeWork požiadavku na návrh  kancelárií v Hong Kongu. Úplne iné poňatie pracovného priestoru malo podporiť inovatívne myslenie medzi zamestnancami banky.

"Zvyčajne ste zvyknutí, že vo finančnej inštitúcii je všetko chladné, neosobné, pretože chcú vyzerať veľmi firemne. My sme chceli ľudí vytrhnúť z takéhoto pracoviska a pomiešať ich," povedal Sern Hong Yu z WeWork. Priestor nazvaný "eXellerator" vyzerá ako väčšina ostatných pracovných priestorov WeWork so stolmi na stolný tenis a otvoreným priestorom, v ktorom sú pracovné stoly zdieľané. S výnimkou oblastí, ktoré sú označené logom Standard Chartered a môžu byť použité iba zamestnancami Standard Chartered.

Čapované pivo v banke: Pracovisko, ktoré má prilákať veľké talenty

"To nie je len ako prísť do práce,"
povedal Carol Hung zo Standard Chartered. "Prichádzate sem aby ste sa zapojili, spolupracovali s ostatnými, naučili sa nové veci." Hung bol ten, kto sa najviac zasadzoval o to, aby WeWork prehodnotil pracovný priestor spoločnosti.

Nie je to prvá banka, s ktorou WeWork spolupracoval. Svoj rukopis už znechali v UBS v New Jersey, investičnej spoločnosti Hony Capital v Číne a Fung Group. "Veľké korporácie po celom svete hľadajú spôsoby, ako si udržať a prilákať špičkové talenty," povedal Hong Yu. "S nástupom mileniálov, je tu celá skupina mladšej generácie, ktorá si chce užiť život, nie len prežívať."