Miliardár: Sociálne médiá sú rakovinou našej doby

, CNBC Foto:YT/KTLA5

Sociálne platformy môžu zohrávať revolúciu v tom, ako ľudia získavajú informácie. Na strane druhej sú kritizované za šírenie falošných správ.

Miliardár Patrick Soon-Shiong sa pridal ku kritikom spôsobu, akým dnes ľudia konzumujú správy zo sociálnych médií. Platformy označil za "rakovinou našej doby". "Slabá pozornosť, ktorú venujeme veciam v tomto tisícročí, je v skutočnosti veľmi nebezpečná," hovorí majiteľ LA Times. "Je to nezamýšľaný dôsledok sociálnych médií."

Soon-Shiong sa narodil v Južnej Afrike, v súčasnosti žije v Los Angeles. Je to bývalý chirurg, ktorý sa dal na podnikanie. Okrem toho že kúpil kalifornský denník, tiež predsedá a je výkonným riaditeľom biotechnologickej firmy NantKwest. Kontrolu v LA Times prevzal za 500 miliónov dolárov v júni tohto roka. Pridal sa tak k miliardárom ako je Marc Benioff či Jeff Bezos, ktorí tiež kúpili mediálne spoločnosti. Benioff kúpil časopis Time za 190 miliónov dolárov v hotovosti od spoločnosti Meredith Corp. Bezos vlastní The Washington Post.

Soon-Shiong opísal spoločnosť Facebook ako organizáciu, ktorá sa orientuje na reklamu a preto tu a ľudia nedokážu odlíšiť čo je "falošná správa", "skutočná správa" alebo "názor".

Soon-Shiong nie je jediným podnikateľom, ktorý verejne kritizuje sociálne médiá.

Súvisiace články

Aktuálne správy