Najčastejším liekom proti stresu je nákup oblečenia

, Credit Karma Foto: getty images

Rôzne štúdie hovoria o tom, že ľudia často nakupujú vtedy, keď sú smutní alebo nahnevaní. Alebo sa cítia osamelí. Medzi najčastejšie emócie, ktoré nás nútia nakupovať viac než by sme chceli, patrí stres a úzkosť.

Vplyv stresu na spotrebiteľské rozhodovanie vyhodnocovala štúdia Credit Karma. V nej sa viac ako polovica respondentov (52 %) vyjadrila, že majú tendenciu impulzívne nakupovať, aby zahnali pocity stresu, úzkosti a depresie. Štyri pätiny z nich pritom priznali, že ich takáto úzkostná nákupná horúčka prepadne niekoľkokrát do roka, v 60 % minimálne raz mesačne.

Až 83 % impulzívnych nakupujúcich ďalej uviedlo, že svoje nákupy pod vplyvom stresu alebo úzkosti aspoň občas oľutujú. A čo pod vplyvom týchto negatívnych emócií najčastejšie nakupujeme? Záleží na to, či ste muž, alebo žena. Aj v impulzívnych nákupoch pod stresom existujú isté rodové rozdiely.

Súvisiace články

Aktuálne správy