Google reaguje na trendy: Desktop je mŕtvy, reklama musí prejsť na mobil

, CNBC Foto: SITA/AP

Nový Google Ad program od spoločnosti Google umožňuje spoločnostiam osloviť zákazníkov bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú on-line, pretože prehliadanie webu na stolnom počítači má upadajúci trend.

Spoločnosť Google, ktorá má príjmy z reklamy vo výške viac ako 100 miliárd dolárov ročne, v utorok oznámila, že zefektívňuje viacero reklamných technológií a mení ich na tri hlavné produkty: Google Ads, Google Marketing Platform a Google Ad Manager.

Je to skôr kozmetická zmena, ale potvrdzuje, že spotrebitelia čoraz viac pristupujú na internet a zobrazujú reklamy na rôznych zariadeniach, nielen na svojich stolných počítačoch. Asi 85 percent celkových výnosov spoločnosti Google pochádza z technológií, ktoré umiestňujú reklamu na jej vlastné a partnerské stránky. On-line inzercia Googlu a Facebooku predstavuje 56,8 % všetkých amerických výdavkov na digitálnu inzerciu. Napriek tomuto obrovskému úspechu sa firma rozhodla ukončiť značku AdWords, ktorú spustila v roku 2000, ako jednu z prvých reklamných produktov spoločnosti, spoločne so značkou DoubleClick, ktorú uviedla v roku 2007.

Používatelia inzercie v službe AdWords môžu nakupovať reklamy v službách Google a partnerských sieťach prostredníctvom vyhľadávaných výrazov, textových alebo bannerových reklám, videoreklám alebo v mobilných aplikáciách. Názov produktu ale odráža éru, v ktorej hlavným spôsobom prístupu na internet boli desktopové počítače. Dnes je internet veľmi odlišný od toho, kedy spoločnosť Google začala predávať reklamu pred 18 rokmi.

Spoločnosť Google v roku 2016 oznámila, že v 10 krajinách, vrátane USA a Japonska, bolo viac vyhľadávaní pochádzajúcich z mobilných zariadení ako z pracovných plôch. Inzerenti si to uvedomujú a chcú flexibilné spôsoby, ako osloviť zákazníkov bez ohľadu na to, kde sa nachádzajú.

GoogleAds sú v prvom rade iba zmenou názvu pre službu AdWords. Rovnako ako jej predchodca umožní spoločnostiam nakupovať reklamy v reklamnej sieti Google na rôznych platformách vrátane vyhľadávaní, videí YouTube, aplikácií Mapy Google, Google Play, aplikácií v obchode Android a na partnerských stránkach. Namiesto nákupu konkrétneho typu (stolový prehliadač, mobilný prehliadač atď.) Systém Google pridelí reklamné doláre medzi platformy na základe zákazníkov, ktorých sa inzerenti pokúšajú osloviť. Je tu však jedna malá zmena: Reklamy Google uľahčia inzerovať menším firmám. Tzv. Inteligentné kampane umožnia spoločnostiam vytvoriť reklamu v priebehu niekoľkých minút prostredníctvom nastaveného formulára a nastaví si cieľ, ako je telefonovanie, posielanie ľudí na ich webovú stránku alebo uvedenie zákazníkov do svojho obchodu.

Platforma Google Marketing je určená väčším inzerentom, spája reklamnú technológiu od spoločnosti DoubleClick, ktorú Google získal v roku 2007, so správu údajov z nástroja Google Analytics 360, aby tak pomohla spoločnostiam nakupovať a sledovať účinnosť svojich reklám.

Správca reklám Google je produkt, ktorý pomáha vydavateľom spravovať priestory na svojich stránkach, ktoré sú k dispozícii pre inzerciu, inak známe ako reklamný inventár. Zahŕňa služby DoubleClick for Publishers a DoubleClick Ad Exchange.

Menšie webové stránky budú naďalej používať službu AdSense, čo inzerentom umožňuje umiestňovať na svojich stránkach malé reklamy a vývojári mobilných aplikácií budú naďalej používať službu AdMob, čo im umožňuje zarábať peniaze z mobilných reklám v ich aplikáciách.

Ak majú prežiť všetky tieto platformy, spoločnosť Google bude musieť pokračovať v sledovaní správania sa používateľov, najmä preto, že inzerenti sú čoraz náročnejší. Vzhľadom na to, že ľudia si čoraz častejšie dávajú pozor na technologické firmy, ktoré monitorujú to, čo robia on-line, aj zavedenie prísnejšej regulácie, Google bude musieť nájsť priesečník medzi pomocou obchodníkom pri hľadaní zákazníkov a uchovávaním osobných údajov.

Súvisiace články

Aktuálne správy