Trvalo udržateľné poľnohospodárstvo zaujíma necelých 23 % Slovákov

Trvalo udržateľné poľnohospodárstvo zaujíma necelých 23 % Slovákov. Vyplynulo to z prieskumu BayerBarometer spoločnosti Bayer, ktorý tento rok v januári uskutočnila agentúra Kantar Millward Brown v Čechách, na Slovensku a v Poľsku.
Jedna tretina Slovákov o udržateľnom poľnohospodárstve ani nepočula. Napriek tomu považuje viac ako 84 % respondentov poľnohospodárstvo za jeden z najdôležitejších pilierov slovenskej ekonomiky, zároveň mu však 30 % Slovákov prisudzuje rolu znečisťovateľa prírody.
Prieskum ukázal, že v porovnaní s Poľskom a Českou republikou sa Slovákom zdá najmenej dôležitý význam uplatňovania metód udržateľného poľnohospodárstva, teda takého, ktoré uspokojuje potreby súčasnosti a neobmedzuje potreby budúcich generácií (definícia podľa OECD).
Viac ako tri štvrtiny Slovákov (77,6 %) v prieskume uviedli preferenciu potravín vyrobených na Slovensku. O to, odkiaľ potraviny pochádzajú, sa zaujíma najmä staršia generácia, ktorá tým tuzemským dáva prednosť vo väčšej miere než generácia mladších zákazníkov.
„Slovenských poľnohospodárov a potravinárov teší záujem Slovákov o potraviny pochádzajúce zo slovenských surovín a vyrobené na Slovensku. Neteší ich však to, že prebúdzajúci sa záujem spotrebiteľov o domáce výrobky sa neodráža v ochote obchodných reťazcov ponúkať na pultoch predajní viac slovenských potravín. Podľa nášho prieskumu bolo zastúpenie agropotravinárskych výrobkov vyrobených na Slovensku v obchodných reťazcoch na území SR v roku 2017 podľa vykonaného monitoringu Slovenskej poľnohospodárskej a potravinárskej komory (SPPK) na úrovni žalostných 40,11 %. Tento fakt nepriaznivo vplýva nielen na zamestnanosť v agropotravinárskom sektore, ale aj na jeho vývoj, rozvoj vidieka a počet jeho obyvateľov,“ uviedol k prieskumu Emil Macho, predseda SPPK.

Súvisiace články

Aktuálne správy