Začal sa tender na stavebnotechnický dozor pre modernizáciu plavebných komôr VDG

Vodohospodárska výstavba stanovila za poskytovanie uvedených služieb počas takmer štyroch rokov predpokladanú cenu 3,13 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.

Vodohospodárska výstavba, š. p., vyhlásila verejnú súťaž na činnosť externého stavebnotechnického dozoru na stavebné práce pre projekt Inovácia a modernizácia plavebných komôr pre zvýšenie bezpečnosti a intenzity vodnej dopravy na Vodnom diele Gabčíkovo (VDG). Predpokladaná cena za poskytovanie uvedených služieb počas takmer štyroch rokov je 3,13 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (3,76 mil. eur vrátane DPH). Vodohospodári chcú projekt financovať s využitím peňazí Európskej únie v rámci Nástroja na prepájanie Európy (CEF) a zo štátneho rozpočtu.

Lehota na predkladanie ponúk je 14. mája, platiť musia minimálne do 30. novembra tohto roka. „Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo nepodpísať zmluvu o poskytnutí služby, ak cenová ponuka úspešného uchádzača bude vyššia ako predpokladaná hodnota zákazky,“ informoval podnik v oznámení o vyhlásení súťaže zverejnenom vo Vestníku verejného obstarávania. Podmienkou uzavretia zmluvy je tiež uzavretie zmluvy o poskytnutí nenávratného finančného príspevku s Ministerstvom dopravy a výstavby SR. Uzavretiu zmluvy môže zabrániť aj to, ak výsledky kontrol neumožnia financovanie zo zdrojov EÚ.

Vodohospodárska výstavba vyhlásila novú verejnú súťaž na inováciu a modernizáciu plavebných komôr pre zvýšenie bezpečnosti a intenzity vodnej dopravy na Vodnom diele Gabčíkovo vlani v máji. Predpokladaná hodnota prác plánovaných zhruba na tri roky predstavuje 138,88 mil. eur bez DPH (166,65 mil. eur s DPH). Celková hodnota projektu vrátane stavebných a montážnych prác dosahuje 144,67 mil. eur bez DPH. Financovanie investície je zabezpečené zo zdrojov Európskej únie cez Nástroj na prepájanie Európy a zo štátneho rozpočtu.

Projekt zahŕňa výmenu horných a dolných vrát, modernizáciu súčasného hydraulického systému plnenia a vyprázdnenia plavebných komôr, opatrenia na stabilizáciu podložia a vývoj expertného kontrolného systému. Správnosť technologických postupov a garanciu za vykonané práce bude zabezpečovať vysúťažený stavebný dozor. Pôvodná lehota na predkladanie ponúk 17. júla bola štyrikrát predĺžená na 27. októbra minulého roka, podmienky súťaže boli zároveň viackrát doplnené. Podnik zatiaľ nezverejnil informáciu o predkladaní ponúk a ich vyhodnotení.

Generálny riaditeľ Vodohospodárskej výstavby Daniel Kvocera vlani v máji povedal, že vďaka európskemu grantu sa značne predĺži životnosť zariadení a zabezpečí sa plynulosť plavby v slovensko-maďarskom úseku Dunaja. „Ide o rozsiahlu inováciu a modernizáciu. Len jedno krídlo dolných vrát má váhu približne 450 ton. Obe sa na mieste demontujú a nahradia novými. Montáž bude realizovaná priamo v danom profile,“ priblížil Kvocera. Vodohospodári chcú stabilitu prepravy zabezpečiť najmä použitím vhodnejších a modernejších materiálov oproti súčasnému stavu. „Očakávame viac ako štandardné prevádzkové parametre plavebných komôr so zaručenou bezpečnosťou a trvalú spoľahlivosť pri paralelnom využívaní oboch plavebných komôr,“ dodal Kvocera. Projekt podľa neho vytvorí dielo spoločného záujmu krajín využívajúcich dunajskú vodnú cestu.

Súvisiace články

Aktuálne správy