4 rady, ktoré vám pomôžu šetriť firemné náklady

, PR článok

Viesť firmu nie je ľahké. Vedia to tí, ktorí už majú za sebou niekoľkoročné podnikanie, ale aj tí, ktorí svoj biznis ešte len štartujú. Taký podnikateľ musí myslieť na nekonečný zoznam vecí a práca sa nikdy nekončí. Vždy je čo zlepšovať, vždy sa niečo „pokazí“ a je potrebné krízovú situáciu riešiť. Je treba mať na mysli dobro firmy, ale aj dobro zamestnancov, vďaka ktorým firma funguje.

O niečo ťažšie to majú malí a strední podnikatelia, keďže sa nemôžu spoliehať  na takú bohatú organizačnú štruktúru, ako vo veľkých firmách. Jednoducho povedané, všetko je na ich hlave a predovšetkým to, aby bola firma v dobrej finančnej kondícii, a tak zabezpečila prosperitu spoločnosti a ľudí, ktorí v nej pracujú.   

A preto vám prinášame pár tipov, ako a kde šetriť náklady a čas vo firme tak, aby ste si na konci dňa mohli povedať, že to robíte dobre. 

1. Myslite ekologicky, riešte veci digitálne
Aj keď sa to môže zdať ako maličkosť, zbytočné tlačenie všetkých tlačív  a dokumentov na papier vie v dlhodobom horizonte urobiť škrt cez váš rozpočet.

A to nehovoríme aj o starostiach so skladovaním nekonečných hromád papierov. Riešenie je pritom jednoduché. Stačí prejsť na „dobu digitálnu“. A síce dokumenty viesť v digitálne podobe, ktorá otvára možnosti zdieľania, zálohovania a zverejňovania dokumentov. Efektívna práca so zmluvami, dohodami a faktúrami tak môže výrazne uľahčiť chod firmy,  ušetriť čas a určite sa vám poďakuje aj naša planéta. 

Doba digitálna prináša veľa možností, ako šetriť vo firme.

 

2. Zvážte svoje investície
Ako druhú radu dávame tú najcitlivejšiu – investície. Tie sú neoddeliteľnou súčasťou podnikania, pretože kto neinovuje, tak stagnuje. Avšak, aj k ním sa dá postaviť s rozumom a ekonomicky. Dnes si už, napríklad, firemné autá, tlačiarne či iné nákladné položky nemusí firma kupovať, ale prenajať. 

Spojenie operatívny lízing je často skloňované a z dlhodobého hľadiska vám práve tento krok vie ušetriť čas a peniaze. Výhodou tohto riešenia je aj to, že vám odpadajú starosti so servisom či dodávkou spotrebného materiálu, keďže to všetko máte v cene mesačného paušálu. 

S operatívnym lízingom vám odpadáva veľa starostí.

 

3. Riaďte procesy efektívne a majte kontrolu nad firmou 
Sledovať dianie vo firme je náročné a vyčerpávajúce. Držať v hlave všetky termíny, sledovať, či sú procesy efektívne a zarábajú firme čo najviac financií, to všetko musí zvládať majiteľ malej alebo strednej firmy. A keďže sme „len ľudia“, občas sa môže stať, že nám niečo ujde alebo na niečo zabudneme. 

A presne na to, aby sa podnikateľom v tomto ohľade „žilo ľahšie“ slúžia podnikové systémy. Nemusíte sa báť, ak ste menšia firma. Dnes už nájdete na trhu riešenia naozaj pre všetky druhy a veľkosti firiem. Aj pre vás existujú výhodné balíky za dobrú cenu, s ktorými nielenže bude riadenie vašej firmy easy, ale dokonca vám aj pomôžu ušetriť tisícky eur ročne.  

Pozrime sa na to bližšie. Čo všetko dokáže, respektíve s čím všetkým vám môže pomôcť podnikový systém?

  • zvýšiť vašu konkurencieschopnosť  
  • sprehľadniť všetky agendy spoločnosti, napríklad účtovníctvo, zásielky, jazdy firemnými autami, PHM, …
  • pomôcť vo finančnom riadení podniku, a teda v sledovaní nákladov na projekty, zamestnancov, vozidlá a podobne 
  • zvýšiť efektivitu výroby a skladového hospodárstva
  • uľahčiť mzdovú agendu a personalistiku
  • zjednodušiť komunikáciu so štátnou správou
  • zlepšiť predaj 

Podnikový systém 21. storočia by mal majiteľovi firmy podnikanie uľahčiť  a nie „komplikovať“. Preto v dnešnej dobe už musí mať dobrý systém intuitívne ovládanie, možnosť personalizácie a v neposlednom rade by mal zvládať požiadavky rôznych odvetví. A taktiež by mal vedieť spolu s firmou násobne rásť, aby sa nemusel v budúcnosti vymieňať za iný,“ hovorí Ladislav Jelinek z Asseco Solutions, jedného z  najväčších producentov podnikových informačných systémov na slovenskom trhu.

 

Jeden z top slovenských podnikových systémov: Asseco Helios Easy. Zakúpiť ho môžete aj online.

 

4. Šetrite náklady na chod kancelárie 
A ako poslednú radu dávame síce „maličkosť“, ale divili by ste sa, koľko vám táto rada dokáže ročne ušetriť na nákladoch. Povedzme si to úprimne, zamestnanci sa vo firmách nezaoberajú úsporou elektrickej energie do takej miery, ako v ich vlastných domácnostiach. Doma zhasínajú svetlá, kde sa to len dá, no pred odchodom z práce ich bežne nechávajú pozapínané. A aj takáto maličkosť pomaly míňa peniaze z firemnej pokladnice. Preto, ak už nepomôže napomínanie, prejdite na LED žiarovky, ktoré ponúkajú 80 až 90 % úsporu energie.  

Rovnako vie niekoľko desiatok až stoviek eur ušetriť aj vypínanie elektronických spotrebičov. Standby mód nestačí. Treba svojich zamestnancov naučiť, že keď sa odchádza z práce na víkend či na sviatky, treba spotrebiče vypnúť.  A v neposlednom rade, pri kúpe nových zariadení si nezabudnite všímať ich spotrebu, pretože investícia do drahších spotrebičov sa vám v krátkom čase vráti späť a chránite aj životné prostredie. 

Aj taká malá vec, akou sú svetlá v kancelárií, dokážu pohnúť s nákladmi na vedenie firmy.

 

Toto je teda pár jednoduchých tipov, ktoré vám dokážu ušetriť čas a peniaze vo firme. Vieme, že každá firma je špecifická, a, samozrejme, nie každá rada vám možno príde realizovateľná. Ak si však zoberiete z článku len jednu, a to, mať neustály prehľad o celej agende vo vašej firme, či už pomocou podnikového systému alebo vďaka vlastnej usilovnosti, určite nič nestratíte.

Súvisiace články

Aktuálne správy