Pjongčang 2018: Slováci kupovali najmä televízory

Pod predaj elektroniky sa podpisujú všetky významné športové udalosti. Výnimkou nie sú ani tohtoročné Zimné olympijské hry v juhokórejskom Pjongčangu. Predaje televízorov vzrástli o desiatky percent.

Predaje eskalujú vždy pred športovými udalosťami a ich štartom sa čísla opäť postupne ustália. "Pred oficiálnym štartom zimnej olympiády sme zaznamenali nárast predaja televízorov až o 21 percent,“ prezrádza Pavel Ostrý, špecialista na televízory z internetového obchodu Hej.sk.

Pri kúpe televízora rozhoduje podľa Ostrého najmä obraz a zvuk. "Zákazníci, samozrejme, hľadajú rozumný kompromis medzi cenou a kvalitou. Dôležité parametre sú pre nich najmä kvalitný obraz, veľká uhlopriečka a dobrý zvuk,“ opisuje špecialista. Okrem dopytu po televízoroch sa zvyšuje záujem aj o rôzne príslušenstvo. Ide napríklad o projektory, reproduktory či multifunkčné zariadenia. 

Podobné požiadavky majú slovenskí zákazníci pred všetkými významnými športovými udalosťami. Tie opakovane ovplyvňujú predaj elektroniky a na prudké nárasty sa predajcovia vopred pripravujú. Sklady však vypredávajú najmä futbalové majstrovstvá. "Pred Majstrovstvami Európy vo futbale v roku 2016 sme dokonca zaznamenali historický nárast predaja až o neuveriteľných 29 percent,“ spomína Pavel Ostrý.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy