Švédsky obchod s textilom H&M čelí kríze zatvorením 4700 predajní

, TASR Foto: SITA/AP

Hennes & Mauritz (H&M), medzinárodný obchod s textilom, ktorý sa dostal do krízy, sa z nej chce vymaniť veľkým zatváraním predajní a rozšírením internetového predaja.

Hennes & Mauritz (H&M), medzinárodný obchod s textilom, ktorý sa dostal do krízy, sa z nej chce vymaniť veľkým zatváraním predajní a rozšírením internetového predaja. V tomto roku sa to ešte nepodarí, ale obrat k lepšiemu by mohol podľa jeho vedenia nastať najskôr v roku 2019.
Situáciu by malo uľahčiť zatvorenie 4700 predajní v Škandinávii a v ostatnom svete. Vedenie H&M o tom informovalo v stredu v Štokholme.
Koncernu zostali na sklade ešte vysoké zásoby tovaru z posledného štvrťroka 2017, ktorý trval od septembra do konca novembra. V ňom sa čistý zisk firmy medziročne znížil zo 6 miliárd švédskych korún (603,69 milióna eur) na 4 miliardy SEK.
H&M sa zbaví vysokých zásob tovaru len veľkými zľavami. Koncern pociťuje silný tlak internetových spoločností ako Zalando a Asos, ktoré získavajú jeho doterajších zákazníkov. Švédsky reťazec zaostáva aj za konkurentom Zara, ktorý je podstatne rýchlejší v prispôsobení sa novým módnym trendom.
H&M v tomto roku viac ako polovicu investícií vynaloží na zriaďovanie onlinového predaja.

Súvisiace články

Aktuálne správy