Sedí, alebo nie? Osobné poradenstvo cez aplikáciu pomáha z nákupov robiť zážitok

, CNBC Foto: SITA/AP

Už nemusíte chodiť po obchodoch s niekým, kto vám pri nákupe dokáže dobre poradiť. Je tu napríklad on-line personálna stylingová služba pri výbere vhodného oblečenia. Patrí medzi celý rad nových firiem, ktoré sa snažia speňažiť osobné poradenstvo pri nákupoch.

Personalizované nakupovanie sa stáva čoraz populárnejším a kľúčovým nástrojom pre maloobchodníkov, ktorí sa chcú dozvedieť viac o nákupných zvyklostiach svojich zákazníkov. Ide o celosvetový trend, najmarkantnejší je v oblasti módy. "Obchodník H & M napríklad ponúka šaty. Ale nevie prečo sa nepredávajú. Postupne sa zlacňujú, ale stále zostávajú na pulte predajne. Bez toho, aby v H & M pochopili prečo. To sa ale môže zmeniť," cituje Sophiu Matveevovú z firmy Style Counsel server CNBC.

Firma ponúka aplikáciu na mobil, cez ktorú poskytuje módne poradenstvo ľuďom, ktorí si nie sú istí, či si môžu kúpiť určitý druh tovaru, alebo si obliecť konkrétny kúsok na konkrétnu príležitosť. V podstate ide o osobné poradenstvo pri nákupoch cez telefón. "Samotní používatelia nám hovoria, prečo určitý produkt nefunguje. Napríklad keď je príliš voľnočasový a nedá sa obliecť do práce," povedala Matveevová argumentujúc tým, že tieto údaje pomáhajú maloobchodníkom identifikovať to, čo pôjde na odbyt a to, čo nie. To je jedna z najväčších výhod.

Online personálna stylingová služba Stich Fix oznámila v októbri svoj zámer vstúpiť na burzu. Spoločnosť sa domnieva, že spotrebitelia budú príliš zaneprázdnení a nakupovanie už nebudú mať čas. Jej služba získa vďaka tomu, že nájde a dodá tovar, ktorý si zákazník želá.

"Vidíme nielen začínajúce firmy zamerané na osobné nákupy, ale aj prémiové značky, ktoré už využívajú takúto službu," povedala Michelle Wilsonová, analytička Berenberg. "Osobné nakupovanie pomáha maloobchodníkom lepšie porozumieť svojim zákazníkom. Ak sa viac maloobchodníkov zapojí do takejto analýzy údajov a pochopí potreby zákazníkov, pomôže to vytvoriť priamy vzťah so zákazníkom. Maloobchodník na základe prístupu k potrebným informáciám o zákazníkovi mu umožní skutočne personalizované zážitky," myslí si Wilsonová.

Poskytovanie poradenstva pri osobnom nakupovaní je však stále väčšinou považované za nadštandardnú službu, ktorá nie je spojená s tradičnými bežne dostupnými obchodnými značkami. "Tradiční maloobchodníci, ktorí už nasýtili svoj podiel na trhu prostredníctvom obchodov, musia teraz pôsobiť v dvoch rôznych prostrediach, preto je pre nich ťažké investovať do osobných nákupov," vysvetľuje Wilsonová. "Online a noví predajcovia, ktorí majú zákazníkov s vyššími príjmami, majú tendenciu viac využívať personalizované nákupy a teda aj výhody z nich plynúce," dodala.

Súvisiace články

Aktuálne správy