Rast tržieb Unileveru sa v 3. kvartáli spomalil

Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever zaznamenal slabší rast tržieb v 3. štvrťroku, keďže výrobca zmrzliny Breyers a šampónu Dove bojoval s nižším predajom na vyspelých trhoch.
Konkrétne, tržby koncernu v 3. štvrťroku vzrástli len o 2,6 % na 13,2 miliardy eur, a to najmä vďaka zvýšeniu cien produktov. Tempo ich rastu sa spomalilo z 3,2 % v rovnakom období minulého roka a zaostalo aj za odhadmi analytikov, ktorí očakávali, že dosiahne 3,9 %.
Unilever, podobne ako jeho rivali, zápasí s odlevom klientov na hlavných, vyspelých trhoch, kde spotrebitelia opúšťajú veľké značky a začínajú uprednostňovať lokálne, organické produkty.
A na rozvíjajúcich sa trhoch čelí Unilever čoraz väčšej a sofistikovanejšej konkurencii miestnych výrobcov.
Tržby Unileveru na vyspelých trhoch v 3. kvartáli klesli o 2,3 %. Dôvodom bolo najmä zníženie predaja o 2,9 % v Severnej Amerike v dôsledku hurikánov, ktoré zasiahli Floridu a Texas. Aj v Karibiku si prírodné katastrofy vybrali svoju daň.
Za rast predaja v uplynulom kvartáli tak vďačí Unilever rozvíjajúcim sa trhom, kde jeho tržby stúpli o 6,3 %.
Unilever v poslednom čase uskutočnil sériu akvizícií v oblastiach s vysokým rastom. Dohodol sa na kúpe výrobcu zmrzliny Weis v Austrálii, bylinkových čajov Pukka v Británii, kórejského výrobcu pleťovej kozmetiky Carver a biopotravín Măe Terra v Brazílii.
Akvizície, aj keď sú pomerne malé v pomere k veľkosti koncernu Unilever, mu však pomáhajú prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu dopytu. Spoločnosť tiež pristúpila k reštrukturalizácii, ktorá jej má pomôcť lepšie konkurovať miestnym rivalom na trhoch po celom svete.
Unilever potvrdil svoj cieľ pre tento rok v oblasti rastu tržieb v pásme 3 – 5 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy