O nevyzdvihnuté nemocenské dávky treba opätovne požiadať

Poberatelia nemocenských dávok (materské, nemocenské, ošetrovné) v prípade, že si napríklad z dôvodu odcestovania počas dovolenky nevyzdvihli nemocenské dávky patriace im za predchádzajúci kalendárny mesiac, musia o ich opätovné zaslanie požiadať. Poisťovňa ich automaticky neposiela.
„Aj z tohto dôvodu odporúčame poberateľom nemocenských dávok vyznačiť vždy v žiadostiach o jednotlivé nemocenské dávky číslo účtu, na ktoré si žiadajú dávky zaslať. Ak číslo účtu neuvedú, Sociálna poisťovňa ich zasiela poštou, čo predlžuje aj čas doručenia,“ radí Peter Višváder, hovorca poisťovne.
O znovu vyplatenie dávok, ktoré na pošte neboli vyzdvihnuté v stanovenej lehote, musí poistenec požiadať. Tlačivo je uverejnené na internetovej stránke Sociálnej poisťovne v časti Formuláre a je k dispozícii aj v pobočkách.
Vyplnenú a podpísanú žiadosť o opätovné vyplatenie nemocenskej dávky je potrebné doručiť osobne alebo poslať poštou príslušnej pobočke poisťovne, ktorá nemocenské dávky vypláca. Zamestnanec kontaktuje pobočku podľa sídla zamestnávateľa a samostatne zárobkovo činná osoba a dobrovoľne nemocensky poistená osoba v mieste trvalého bydliska.

Súvisiace články

Aktuálne správy