Hľadáme budúcnosť jedla: IKEA pozýva do inkubátora pre inováciu potravín

, QZ Foto:SITA/AP

Najväčší predajca nábytku na svete, ktorý je známy aj svojou ponukou jedál, hlavne guľkám Köttbullar, sa chce zamerať na ďalšiu veľkú inováciu v oblasti potravín.

IKEA oznámila, že spúšťa inovačný program, v rámci ktorého vyzvala začínajúce spoločnosti, aby požiadali o možnosť stráviť tri mesiace v jednom z podnikových laboratórií vo Švédsku. Spoločnosti takto dokážu získať
– finančnú podporu 20 000 eur,
– tri mesiace bezplatného bývania,
– prístup k prototypu nového obchodu IKEA,
– prístup do testovacieho laboratória a k odborným poznatkom vedcov tam pracujúcich.

Švédsky výrobca nábytku chce zamerať pozornosť svojho inkubátora na osem kľúčových oblastí: inováciu potravín, prevratné technológie, skúsenosti so zákazníkmi, inovatívny dizajn, udržateľnosť, výroba, dodávateľský reťazec a analýza.

Záujem globálnych spoločností o start-upy v oblasti potravín, je už nejaký čas v móde. Začiatkom tohto mesiaca výrobca jogurtov Chobani oznámil, že jeho inkubátor prijíma žiadosti o druhé kolo, v rámci ktorého sa zamerajú na potravinové start-upy. V apríli spoločnosť Pepsi oznámila, že vytvára inkubátor pre "výživové skleníky", chce sa dopracovať k novým nápadom pre svoje produkty z oblasti zdravia a wellness.

IKEA s viac ako 30 veľkými predajňami v 41 krajinách, dokáže byť cenným zákazníkom pre akékoľvek start-up.

Súvisiace články

Aktuálne správy