Majiteľ Lidlu chce budúci rok vidieť tržby nad 100 miliárd eur

, ČTK Foto: TASR/AP

Nemecká maloobchodná skupina Schwarz, ktorá vlastní reťazce Lidl a Kaufland, zvýšila za finančný rok do konca februára celkové tržby na 90,2 miliardy eur. Budúci rok chce Schwarz dostať ročné tržby nad hranicu 100 miliárd eur.

Šéf skupiny Klaus Gehrig vo štvrtok povedal denníku Frankfurter Allgemeine Zeitung, že ročné tržby reťazca Lidl vzrástli o 6,2 % na 68,6 miliardy eur. Kaufland zvýšil tržby o 2,4 % na 21,6 miliardy eur. Gehrig uviedol, že skupina plánuje zjednodušiť svoje prevádzkové postupy a zatiaľ neplánuje zvyšovanie počtu zamestnancov v administratíve. To by podľa Gehriga nastalo až po zvýšení tržieb o najmenej 20 %.

Lidl má 10 200 predajní v 27 krajinách sveta, vrátane Slovenska. Budúci mesiac reťazec vstupuje na americký trh.

Vlani Schwarz uviedol, že plánuje investovať počas piatich rokov do oboch reťazcov zhruba 6,5 ​​miliardy eur. Samotný Lidl by mal investovať do svojich viac ako 3 000 predajní v Nemecku viac než tri miliardy eur. Lidl a jeho nemecký konkurent Aldi sa stali obrami vďaka predaju prevažne vlastného značkového tovaru v nízkorozpočtových obchodoch s minimom personálu. Oba reťazce však mali v posledných rokoch na domácom trhu problémy, pretože nemeckí spotrebitelia sa presunuli do bežných supermarketov, čo prinútilo diskontné obchody ponúknuť viac značiek a vylepšiť svoje obchody a tiež expandovať do zahraničia.

Firmu vlastní najbohatší Nemec, Dieter Schwarz, syn zakladateľa spoločnosti Josefa Schwarza..

Súvisiace články

Aktuálne správy