Ako zárabať viac? Na tieto štyri tipy by ste pri podnikaní nemali zabudnúť

, PR článok

Možno máte ďaleko od gigantických nadnárodných korporácií a miliónových tržieb, ale svojich klientov neraz poznáte po mene. Menší podnikatelia ako taxikári, lekári, kaderníci či majitelia kaviarní pracujú však takisto v prostredí, kde je veľká konkurencia. Práve osobný prístup v kombinácii s využívaním moderných technológií z vás môže spraviť úspešných ľudí vo svojom fachu. Spôsoby, ako si zvýšiť tržby a renomé, sú napriek rozmanitosti odborov často veľmi podobné.

Prvý dojem

Možno aj vy máte pocit, že prvý dojem nastane až pri osobnom kontakte. Ľudia si o vás však robia úsudok už podľa komunikácie, ktorá stretnutiu predchádza. O čo ide? Okrem čistoty napríklad aj o spôsob uvedenia cestovného u taxikárov, upozornenia pre pacientov v čakárni u lekára či povedzme o aktuálnu ponuku kávy v kaviarni. Je ťažké uveriť, že aj dnes niektorí malí podnikatelia tejto svojej vizitke nevenujú pozornosť.

Často sú takéto upozornenia graficky odfláknuté a na prvý pohľad neatraktívne, inokedy zas prečačkané, akoby ich vyrábal ktosi vo worde v roku 1997. V najhoršom prípade nájdete v prevádzkach upozornenia naškrabané rukou na zdrap papiera, doplnené o tri výhražné výkričníky. Pre mnohých klientov sa to často rovná značke STOP. Dajte informácie spracovať profesionálnemu grafikovi a počiatočná investícia sa vám niekoľkokrát vráti.   

Platba ako v 21. storočí

Jeden z najčastejších nápisov, ktoré sa objavujú pri malých prevádzkach, znie – platobné karty neprijímame. To je vlastne veľká príležitosť! Buďte moderní a predbehnite konkurenciu. Nemusíte si pritom prenajímať nákladný POS terminál, keď jestvuje lacnejšia praktická novinka v podobe mPOS – teda mobilného platobného terminálu, ktorú už ponúka Slovak Telekom. Jeho ovládanie je čarovne jednoduché, platby môžete prijímať kdekoľvek – stačí mať pri sebe mobil či tablet pripojený na internet. Pri objednaní taxíka s mPOS už zákazník nemusí rozmýšľať, či má v peňaženke dosť peňazí, taxikárovi sa zase uľahčí robota s vydávaním drobných. Klientov vďaka mPOS môžete príjemne prekvapiť aj tam, kde možnosť platby s kartou neočakáva – u lekára v ordinácii, v stánku s cigánskou na jarmoku či v malom rodinnom kaderníctve. 

Konkurenčná výhoda

Odlíši vás od konkurencie a je hlavným predpokladom úspechu. Svoje konkurenčné výhody však musíte v prvom rade sami poznať. Kaviarnici si môžu prejsť okolité kaviarne na svojej ulici. Ponúkate fair trade kávu ako jediní? Dajte to ľuďom vedieť! Poskytujete možnosť platby kartou na hudobnom festivale iba vy? Vkusne to zákazníkom oznámte na letáku. Máte v salóne kadernícku hviezdu? Dajte ju na plagát! Takáto reklama nezavádza, avizuje niečo originálne, preto má väčší efekt. Ľudia o vás budú hovoriť aj sami.   

Od aplikácie po zákazníka

Žijeme v technologickej dobe, ktorá má svoje plusy, ale aj mínusy. Súčasnosť si žiada moderné prístupy, no zároveň oceňuje tradičný ľudský prístup. Vlastná webová stránka s prehľadnou ponukou, cenníkom a novinkami by mala byť samozrejmosťou. Používajte moderné aplikácie, ktoré vašim zákazníkom uľahčujú život – kaviarne a reštaurácie systémy na rezerváciu stolov, taxikári aplikácie na objednanie auta, lekári zas appky na poskytnutie rád pacientom.

Nezabúdajte však, že u malých podnikateľov je životne dôležitý aj osobný prístup ku klientom. Štamgasti v kaviarni, dlhoroční verní pacienti, ľudia, čo sa chodia dať ostrihať len k vám – tí všetci si zaslúžia vašu pozornosť. Dôležité je, aby ste si na nich našli čas osobne, prehodili pár slov s úsmevom na perách a ponúkli im rokmi preverenú kvalitu. Vďaka tejto kombinácii vám ich nik len tak nepreberie. 

Tento článok sme pripravili v spolupráci so spoločnosťou Slovak Telekom.

Súvisiace články

Aktuálne správy