Špinavé praktiky konkurenčného boja: Zobral si 120 miliónov aj obchodné tajomstvo

, CNBC Foto: SITA/AP

Google zaplatil šéfovi divízie autonómnych automobilov 120 miliónov dolárov. Ten následne odišiel do Uberu aj s know how.

Anthony Levandowski dostal 120 miliónov od spoločnosti Google, napriek tomu spolupracoval s aspoň jedným start-upom, ktorý by v konečnom dôsledku konkuroval spoločnosti, píše sa v súdnej žalobe. Levandowski sa snažil získať zamestnancov pre svoj start-up Otto ešte v čase keď pracoval v spoločnosti Google. Najskôr vyčkal, kým dostane výplatu, potom údaje informoval verejnosť o detailoch Otto, vyhlásil súd.

Levandowski sa ocitol uprostred bitky medzi tým, čo pripravuje Alphabet, teda divíziou pre autonómne automobily  Waymo a Uberom. Waymo tvrdí, že Levandowski ukradol tisícky dokumentov vrátane ich obchodného tajomstva pre Otto, ktoré nakoniec rýchlo získal Uber. Uber tieto obvinenia považuje za "nepodložené".

Nové súdne dokumenty tvrdia, že Levandowski sa dostal do konfliktu záujmov, ktoré môžu byť oveľa hlbšie než sa na prvý pohľad zdá. Nielenže sa pokúsil „zlanáraiť“ zamestnancov Googlu, vyhlásil súd, ale mohol byť priamo zainteresovaný do konkurenčných firiem Odin Wave a Tyto Lidar.

Levandowski už dávnejšie poprel akúkoľvek previazanosť s Odin Wave , podľa vyhlásenia súdu, ale pomohol Googlu dohodnúť potenciálnu akvizíciu Tyto Lidar, ktorú neskôr získal start-up Otto. "V priebehu tohto procesu, Levandowski nikdy nemal vzťah Tyto Lidar a jeho zamestnancami," uviedol súd. Google ale verí, že Levandowski v skutočnosti takýto vzťah mal, čo je v rozpore s tým, čo podpísal pre Google.

Levandowski nebol jediný inžinier, ktorému Waymo vyplatilo vysoké sumy. Podľa obvinení Google, musel poskytnúť stimuly, aby "presvedčil ďalších zamestnancov, aby ho nenasledovali a odišli do Uberu."

Agentúra Bloomberg už dávnejšie oznámila, že vysoké odmeny oslabujú projekt autonómnych vozidiel spoločnosti Google. Bloomberg tiež uviedol, že Levandowski mal za sebou celý rad vedľajších projektov počas svojho pôsobenia v spoločnosti Google, mnohé z nich ale schválili samotní zakladatelia Larry Page a Sergey Brin.

 "Anthony je nečestná sila prírody," vyjadril sa bývalý výkonný riaditeľ divízie pre autonómne vozidlá spoločnosti Google pre Bloomberg. "Počas každej fázy svojej kariéry v Google mal samostatnú spoločnosť, v ktorej robil presne rovnakú prácu."

Súvisiace články

Aktuálne správy