Mýty a fakty o finančných sprostredkovateľoch

, PR článok

Povolanie finančný sprostredkovateľ vzbudzuje medzi ľuďmi stále pochybnosti. PARTNERS GROUP SK robí finančné služby INAK a tieto mýty vyvracia. Ak sa opýtate ľudí, čo o finančných sprostredkovateľoch vedia, či na ich osobné skúsenosti s nimi, väčšina nevie odpovedať. Odvolávajú sa na zážitky známych, príbehy z počutia alebo na päť najčastejších mýtov o finančnom sprostredkovaní. PARTNERS GROUP SK sa na tieto mýty pozrel bližšie.

Mýtus 1: Sprostredkovateľa môže robiť každý

Fakt: Áno i nie. Aby niekto mohol robiť finančného sprostredkovateľa, musí spĺňať isté predpoklady na túto prácu. V prvom rade by sa mal zaujímať o oblasť financií, musí mať chuť vzdelávať sa a potrebu napredovať, či osobnostne rásť. Pokiaľ jeden z týchto predpokladov chýba, skúškami na pozíciu finančného sprostredkovateľa kandidát neprejde. Bez ohľadu na to, či sa pred tým živil ako manažér, alebo je čerstvým absolventom školy.  

Mýtus  2: Sprostredkovateľom chýba finančné vzdelanie

Fakt: Každý finančný sprostredkovateľ prechádza ešte pred začatím kariéry sériou odborných školení, ktoré sú zamerané na všeobecné znalosti finančného trhu a odborné znalosti oblastí, v ktorých plánuje pôsobiť. Ďalším krokom je zákonom stanovená odborná skúška, regulovaná Národnou bankou Slovenska.

Po jej úspešnom absolvovaní finančný sprostredkovateľ získa certifikát a až na základe certifikátu môže začať toto povolanie vykonávať. V PARTNERS GROUP SK zároveň každý adept musí absolvovať aj ústnu skúšku nad rámec zákona, ktorá preverí jeho odbornosť. Keďže finančný trh sa rýchlo mení, sprostredkovateľ je zároveň povinný každé štyri roky absolvovať preskúšanie.

Mýtus  3: Nejde im o klienta

Fakt: Tento názor prevláda už od deväťdesiatych rokov minulého storočia. Odvtedy sa však  smerovanie verejnosti poriadne zmenilo. Zvýšili sa nielen nároky na kvalitu, ale aj na poskytované finančné služby. Kvalitne nastavené osobné financie vyhľadáva čoraz viac ľudí, pričom vzťah klienta a finančného sprostredkovateľa je postavený najmä na vzájomnej dôvere.

Aby sprostredkovateľ nastavil kvalitný individuálny finančný plán, potrebuje, aby mu klient uviedol všetky informácie, ktoré ovplyvňujú jeho finančnú situáciu. Na základe vstupných údajov, ktoré analyzuje mu zostaví finančný plán, pomôže zadefinovať krátkodobé a dlhodobé finančné ciele  a  podľa nich nastaví osobné financie na najbližšie obdobie. Tu sa ale spolupráca nekončí. Rovnako ako sa mení finančný trh, mení sa aj životná situácia klienta, čomu treba prispôsobiť aj nastavenie osobných financií.

Mýtus 4: Ide im len o provízie

Fakt: Finančný sprostredkovateľ pracuje na báze provízií, ktoré získa pri uzatvorení zmluvy od finančných inštitúcií. Neznamená to však, že dochádza k uzatváraniu zmlúv cez zvýhodnené finančné inštitúcie. Výška provízie je v PARTNERS GROUP SK pri obdobných finančných produktoch v rôznych finančných inštitúciách vždy rovnaká.

Ak ste zvedaví, v akej výške sa pohybuje provízia práve vášho sprostredkovateľa za produkty, ktoré vám v pláne navrhol, opýtajte sa ho. Je povinný vám na otázku odpovedať. Navyše, v PARTNERS GROUP SK bol systém „preddavkových“ zálohových provízii nahradený systémom zaslúžených provízii. Tie významne zvyšujú kvalitu poskytovanej služby, z čoho v konečnom dôsledku profituje najmä klient.

Mýtus 5: Ak im nedám kontakt známych, odmietnú mi poskytnúť služby

Fakt: Ak ste spokojní s reštauráciou, so službami, alebo s novinkou, ktorú ste si kúpili, dáte o tom vedieť svojim najbližším a známym? Určite áno. Je to úplne bežné správanie v každodennom živote. Rozhodujeme sa na základe dobrých referencií a skúsenosti.

A k tomu smeruje aj prosba sprostredkovateľa: v prípade, že ste spokojní, odporučte služby ďalej. Ide len o bežné rozšírenie povedomia, že v prípade finančných otázok môže váš známy kontaktovať práve sprostredkovateľa, s ktorého službami ste sami spokojní.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy