ŽSR pripravujú elektrifikáciu trate Haniska – Moldava n/B

Vypracovanie projektovej dokumentácie pre plánovanú elektrifikáciu železničnej trate Haniska - Veľká Ida - Moldava nad Bodvou a občasný autorský dohľad na stavbe majú trvať vyše štyri roky, predbežne od 31. októbra 2012 do 31. decembra 2016.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) začali verejnú súťaž na vypracovanie projektovej dokumentácie a občasný autorský dohľad pre plánovanú elektrifikáciu železničnej trate Haniska – Veľká Ida – Moldava nad Bodvou v celkovej dĺžke 21,5 kilometra. Predpokladaná cena zákazky počas vyše štyroch rokov, predbežne od 31. októbra 2012 do 31. decembra 2016, dosahuje 865,87 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Otváranie ponúk je plánované 20. augusta a súťažné podklady je potrebné získať do 13. júla, vyplýva z informácií vo Vestníku verejného obstarávania.

Dodávateľ má zabezpečiť vyhotovenie zámeru pre posúdenie vplyvu stavby na životné prostredie so záverečným stanoviskom ministerstva životného prostredia. Súčasťou zákazky je dodanie dokumentácie stavebného zámeru vrátane protokolu o vykonaní štátnej expertízy ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja, dokumentácie pre územné rozhodnutie s právoplatným územným a schvaľovacím rozhodnutím, dokumentácie pre stavebné povolenia v podrobnostiach pre realizáciu stavby so schvaľovacím rozhodnutím a s právoplatnými stavebnými povoleniami a dokumentácie pre výber zhotoviteľa. Úlohou vybraného zhotoviteľa projektov bude aj vykonávanie súvisiacich inžinierskych činností a občasného autorského dohľadu počas trvania stavby.

Financovanie uvedených služieb s výnimkou autorského dohľadu majú zabezpečiť peniaze z Kohézneho fondu Európskej únie a zo štátneho rozpočtu cez Operačný program Doprava v súčasnom programovom období. Autorský dohľad by mal byť financovaný v ďalšom programovom období alebo z iných fondov Európskej únie po roku 2013 a zo štátneho rozpočtu.

Odhadované náklady elektrifikácie železničnej trate Haniska – Veľká Ida – Moldava nad Bodvou dosahujú 29,3 mil. eur. Stavba mala byť pôvodne realizovaná v rokoch 2013 až 2015. Ide o jeden z troch pripravovaných projektov Integrovaného dopravného systému na odľahčenie dopravy v Košiciach a okolí. Predpokladaná hodnota investícií dosahuje okolo 68 mil. eur a financované majú byť z európskych zdrojov cez Operačný program Doprava. Ministerstvo dopravy sa dohodlo s Košickým samosprávnym krajom a mestom Košice na príprave projektov 24. júna 2011.

Hlavným projektom bude modernizácia a výstavba vyše trojkilometrovej koľajovej trate v Košiciach z Námestia maratónu mieru na Staničné námestie s odhadovanými nákladmi 32 mil. eur. Plánuje sa tiež výstavba Terminálu integrovanej osobnej prepravy v Moldave nad Bodvou s predpokladanými stavebnými nákladmi 6,3 mil. eur. Projektovú dokumentáciu pre terminál vypracuje české združenie vedené spoločnosťou Metroprojekt Praha a.s. Členom združenia je firma Sudop Praha a.s. ŽSR ako investor zaplatia za dodanie projektovej dokumentácie 148 tis. eur bez DPH. Je to o 42,6 % menej ako bola pôvodná predpokladaná cena vo výške 257,72 tis. eur. Výstavba terminálu odľahčí dopravnú záťaž pre centrum východného Slovenska. Prímestské autobusové linky od Moldavy nad Bodvou, Turne nad Bodvou a Medzeva nebudú zachádzať až do Košíc, ale budú končiť v termináli v Moldave a odtiaľ pôjdu cestujúci ďalej do mesta tram-trainom.

Súvisiace články

Aktuálne správy