Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ekonomiku sa nemení

Berlín 25. mája (TASR) – Dôvera nemeckých spotrebiteľov v najväčšiu ekonomiku eurozóny zostáva na nezmenenej úrovni. To v záplave negatívnych správ z Európy v predchádzajúcich dňoch vyvoláva nádej, že výdavky nemeckých domácností by mohli podporiť hospodárstvo. Vyplýva to z prognózy spotrebiteľskej dôvery na jún, ktorú vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK.
Podľa najnovšieho prieskumu GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu spotrebiteľov, indikátor dôvery nemeckých spotrebiteľov pre jún zostal na revidovanej májovej úrovni 5,7 bodu. Aj konečná májová hodnota indikátora je o niečo vyššia ako 5,6 bodu, ktoré naznačoval rýchly odhad.
Podľa GfK revízia májového indexu smerom nahor signalizuje, že nemeckí spotrebitelia boli nakoniec o niečo optimistickejší ako v predchádzajúcom mesiaci, o čom svedčí aj fakt, že sú ochotnejší utrácať. Konkrétnejšie, hodnota príslušného indexu, ktorý odráža ochotu nemeckých domácností míňať peniaze, a nie šetriť, v máji vzrástla na 32 bodov z aprílových 27,6 bodu.
"Zdá sa, že (nemeckých) spotrebiteľov netrápia turbulencie v eurozóne. Výsledky volieb vo Francúzsku a Grécku, ktoré otriasli trhmi, im náladu nepokazili," konštatuje GfK.
Nemecká ekonomika zatiaľ aj napriek dlhovej kríze eurozóny, ktorá trvá už viac ako dva roky, rástla a až v 4. kvartáli 2011 jej výkon klesol o 0,2 %,. Ale už v prvých troch mesiacoch tohto roka sa znova zvýšil, a to medzikvartálne o 0,5 %, vďaka čomu sa Nemecko zatiaľ vyhlo recesii. Na tomto raste sa okrem exportu, ktorý je jedným z hlavných motorov nemeckého hospodárstva, podieľali aj spotrebiteľské výdavky.

Súvisiace články

Aktuálne správy