Nemecký reťazec Metro vykázal v 1. kvartáli stratu 82 miliónov eur

Berlín 3. mája (TASR) – Nemecký maloobchodný reťazec Metro vykázal v 1. štvrťroku 2012 stratu, a to väčšiu, ako trhy očakávali. Dôvodom bolo zníženie cien spotrebnej elektroniky, ktoré malo prilákať zákazníkov, a tiež náklady na expanziu.
Čistá strata Metra za prvé tri mesiace roka vzrástla na 82 miliónov eur z 3 miliónov eur v 1. kvartáli 2011. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, očakávali, že reťazec bude mať nižšiu stratu, a to v priemere 55,6 milióna eur.
Podľa vedenia na hospodárske výsledky Metra mali negatívny vplyv investície do lepších cien a služieb v sieti predajní s elektronikou Media-Saturn, ktorá vlani začala internetový predaj svojich produktov, 10 rokov po tom, ako túto formu predaja odštartoval jej americký rival Amazon.com. Media-Saturn zaznamenal v uplynulom štvrťroku stratu 20 miliónov eur.
Strata Metra pred úrokmi a zdanením dosiahla v 1. kvartáli tohto roka 9 miliónov eur, zatiaľ čo v rovnakom období vlani reťazec ešte vykázal zisk 142 miliónov eur.
Tržby Metra sa pritom od začiatku januára do konca marca 2012 zvýšili medziročne o 2,2 % na 15,6 miliardy eur, a to najmä vďaka rastu predaja v strednej a východnej Európe a tiež v Ázii a Afrike. Aj odbyt Metra na domácom nemeckom trhu, kde reťazec generuje až 40 % svojich tržieb, v sledovanom období vzrástol medziročne o 1,6 %. Dôvodmi sú pokles nezamestnanosti v krajine, spomalenie inflácie a zvyšovanie platov.
V západnej Európe, s výnimkou Nemecka, sa však obrat reťazca v 1. kvartáli znížil o 1,2 %.
Tržby Cash & Carry, najväčšej divízie Metra, v sledovanom období vzrástli medziročne o 3,7 % na 7,3 miliardy eur.

Súvisiace články

Aktuálne správy