Energetické centrum zavádzanie odmieta, zákazníci zmluvy potvrdili

Bratislava 2. mája (TASR) – Spoločnosť Energetické Centrum odmietla, že pri podpise nových zmlúv na dodávku energií zavádzala spotrebiteľov. Drvivá väčšina zákazníkov totiž podľa spoločnosti v telefonickom hovore potvrdila zrozumiteľnosť zmeny dodávateľa a zmluvných podmienok.
Firma takisto umožňuje zákazníkom odstúpiť od zmluvy do 14 dní od jej podpisu. Spotrebitelia však zmluvy podpisovali pred 3 až 6 mesiacmi. "Je zrejmé, že ich tvrdenia sú účelovo ovplyvnené pravdepodobne samotným spotrebiteľským združením alebo bývalými energetickými monopolmi," informovala výkonná riaditeľka spoločnosti Žanet Müllerová.
Konanie a vyjadrovanie predsedníčky Združenia na ochranu práv spotrebiteľov OMBUDSPOT a poslankyne NR SR Heleny Mezenskej (OĽaNO) k údajným nekalým praktikám považuje Müllerová za manipulatívne a nepodložené faktami. Mezenská tvrdí, že na základe vyjadrení postihnutých spotrebiteľov boli zmluvy podpísané pod vplyvom nekalých marketingových praktík. "Podnecovaním fám o nekorektnom získavaní zákazníkov našou spoločnosťou vyvoláva OMBUDSPOT v našich, najmä starších zákazníkoch, pocity obáv, strachu a zneistenia," vyhlásila Müllerová.
Energetické Centrum plánuje podniknúť príslušné právne kroky, ktoré budú viesť k ochrane dobrého mena spoločnosti. Podľa Müllerovej chce totiž spoločnosť podnikať v oblasti dodávok elektrickej energie a plynu korektným spôsobom.
Mezenská podala podnety v tejto veci na Štátnu energetickú inšpekciu a Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI). Takisto rokovala aj s predstaviteľmi Ústredného inšpektorátu SOI a oslovila aj Komisiu na posudzovanie podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík pri Ministerstve spravodlivosti (MS) SR. Od inštitúcií dostala odporúčanie obrátiť sa na súd a domáhať sa zrušenia zmlúv.

Súvisiace články

Aktuálne správy