Kampaň Syndróm Róm chce zviditeľniť Rómov integrovaných do spoločnosti

Bratislava 17. apríla (TASR) – Nová kampaň občianskeho združenia Ľudia proti rasizmu (ĽPR) pod názvom Syndróm Róm, ktorá sa spúšťa v týchto dňoch, chce pozitívne zviditeľniť Rómov integrovaných do spoločnosti. Práve tých je podľa združenia väčšia časť z celkového počtu Rómov žijúcich na Slovensku, no spoločnosť ich prehliada.
"Kampaň reaguje na absurdný, ale veľmi frekventovaný mýtus o tom, že Rómovia na Slovensku, to je 99 percent problematických osôb a možno existuje nejaká svetlá výnimka, ktorá vie hrať na husle," priblížila predsedníčka združenia Ľudia proti rasizmu Irena Bihariová. Pohľad verejnosti sa totiž podľa jej slov zužuje len na menšiu časť Rómov, ktorí žijú v sociálnom vylúčení.
"Preto je ambíciou kampane zviditeľniť počtom väčšiu časť rómskeho etnika, ktorá je integrovaná a funguje tak ako ktorýkoľvek príslušník majority, ale vo verejnom priestore je prehliadaná," dodala Bihariová.
Podľa oficiálnych údajov žije na Slovensku 60 percent Rómov v rozptyle s majoritným obyvateľstvom. Niektoré výskumy tiež poukazujú na to, že len 16 percent Rómov žijúcich na Slovensku býva v neštandardných príbytkoch a obydliach.
Kampaň bude prebiehať formou billboardov, ktoré budú môcť ľudia vidieť približne mesiac v 14 mestách na Slovensku. Združenie zároveň spustilo internetovú stránku syndromrom.sk a pripravilo aj televízny spot.
"V kampani účinkujú autentickí, skutoční Rómovia z bežného života, ktorí sa snažia vlastným príbehom verejnosti demonštrovať, že dokážu byť plnohodnotnými článkami spoločnosti," doplnila Bihariová.

UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.

Súvisiace články

Aktuálne správy