Lídrov spotrebného priemyslu kríza nezastavuje

Bratislava 15. apríla (TASR) – V roku 2012 budú spoločnosti zo spotrebného priemyslu naďalej investovať do analýz údajov, aby sledovali meniacu sa hodnotu a ziskovosť na trhoch a aby pochopili trendy, správanie a vzory činností, ktoré poskytujú poznatky a informácie v súvislosti s konkurenčnou výhodou. Vo svojej aktuálnej štúdii to konštatuje medzinárodná poradenská spoločnosť Deloitte.
Spoločnosti zo spotrebného priemyslu budú čoraz viac využívať analýzu údajov na optimalizáciu spotrebiteľských cien, obchodných cien a na maximalizáciu návratnosti investícií do marketingu a obchodných výdavkov.
"V roku 2012 budú novovznikajúce trhy naďalej ponúkať pre spoločnosti zo spotrebného priemyslu príležitosti na najvyšší rast. Inovácia produktov spojená s efektívnymi cenovými stratégiami budú kľúčovými oblasťami záujmu spoločností v roku 2012 aj v ďalších rokoch," komentoval výsledky štúdie vedúci partner Deloitte Slovensko Marián Hudák.
Najväčších 250 spoločností zo spotrebného priemyslu v roku 2010 zaznamenalo 8,4-% rast, čo je zlepšenie o takmer 10 percentuálnych bodov oproti poklesu o 1,2 % rok predtým. V absolútnych číslach to predstavovalo celkové tržby vo výške viac ako 2,82 bilióna USD.
Na čele regiónov s rastom hrubých tržieb o 22,2 % bola Latinská Amerika, po nej nasledovala Severná Amerika s oživením kombinovaných tržieb a rastom takmer o 11 % v roku 2010 oproti 3,2 % v roku 2009. Medzi najrýchlejšie rastúce sektory patrili módny priemysel a odvetvie pneumatík. Sektor módnych tovarov zaznamenal v roku 2010 najvyšší rast kombinovaných tržieb vo výške 14,2 %, čo je obrovský obrat oproti poklesu tržieb o 5,3 % v roku 2009. Vzhľadom na oživenie predaja áut zaznamenali veľký návrat výrobcovia pneumatík, keď osem z desiatich opýtaných dosiahlo dvojciferný nárast tržieb.

Súvisiace články

Aktuálne správy