Facebook už má plán A aj B pre vstup na burzu Nasdaq.

Podľa najnovších informácii plánuje Facebook svoje IPO odpáliť už 16. Mája s tým, že sekundárne obchodovanie by začalo o deň neskôr, teda 17. Mája. Tento dátum je považovaný za primárny a na použitie neskoršieho dáta by do úvahy pripadalo iba po neočakávaných prieťahoch zo strany Výboru pre cenné papiere a burzy (Securities and Exchange Commission). Kartami môže zamiešať práve schvaľovanie poslednej akvizičnej operácie Facebooku pred IPO, v ktorej sa spoločnosť snaží získať kontrolu nad spoločnosťou Instagram. Facebook už výboru predložil všetku potrebnú dokumentáciu a schválenie tejto operácie sa očakáva koncom apríla. V prípade, že by si však výbor vyžiadal ešte dodatočné informácie by to mohlo IPO Facebooku odsunúť najviac o týždeň. “B“ plánom pre vstup na burzu preto Facebook vytýčil na 23. Mája so začiatkom sekundárky o deň neskôr.

V blízkej budúcnosti sa očakáva aj začiatok takzvanej roadshow, počas ktorej sa hľadajú potenciálny investori a manažment robí reklamu pre IPO. Typicky sa očakáva 10 až 14 dňová roadshow, ktorá sa sústredí na centrá ako New York, Silicon Valley a Boston. Na krátku zastávku by sa mohla zastaviť aj v Európe, no to je stále neisté.

Facebook pre svoje IPO minulý týždeň uprednostnil Nasdaq pre NYSE. Veľkosť IPO ohlásil na 5 miliárd USD, no očakáva sa výťažok až 10 miliárd USD. IPO Facebooku manažuje Morgan Stanley, JPMorgan a Goldman Sachs. Poradenstvo vykonávajú Bank of America, Barclays, Allen & Company a konzorcium ďalších 25 bánk.

Súvisiace články

Aktuálne správy