Testy daniarov potvrdili, že Novitech je reálnou alternatívou

Novitech ešte musí predložiť v pondelok dodatočné informácie a plán nasadenie informačného systému a až na základe týchto informácii sa chce vedenie finančnej správy rozhodnúť, či tento systém nasadí do prevádzky.

Výsledky testovania informačného systému pre daňovú správu od pôvodného dodávateľa, spoločnosti Novitech, potvrdili, že tento systém predstavuje reálnu alternatívu informačného systému pre daňovú správu. Vyplýva to z informácii, ktoré agentúre SITA poskytlo Finančné riaditeľstvo SR.

„K definitívnemu rozhodovaniu o nasadení IS RDS si riadiaci výbor a expertné skupiny vyžiadali predložiť v pondelok 2. apríla 2012 plán nasadenia RDS, v ktorom budú jasne deklarované úkony firmy Novitech potrebné k takémuto kroku, t.j. čo je potrebné vykonať a v akom časovom horizonte, či deklarovaných 10+5 dní je reálnych, aké ďalšie finančné nároky možno s nasadením RDS očakávať, aké sú podmienky spoločnosti Novitech k možnosti integrácie RDS s časťou IS KONS, najmä s projektom EZU (elektronický zber údajov) a Administratívnemu informačnému systému AIS, ale aj k Štandardnému informačnému systému, ktorý buduje IBM,“ uviedla vedúca komunikačného oddelenia finančného riaditeľstva Miroslava Slemenská.

Testovanie informačného systému RDS od spoločnosti Novitech prebehlo 27. marca. Cieľom testovania bolo overiť funkčnosť a výkonnosť tohto systému používateľmi zo všetkých daňových úradov. „Počas testu pracovalo celkovo 2 148 užívateľov. V jednom momente pracovalo súčasne 1 600 užívateľov a výkon systému bol vyhovujúci. Toto stanovisko potvrdili aj výsledky z dotazníka, ktorý vypĺňali používatelia systému, 94 % respondentov deklarovala, že práca v IS RDS je funkčne a výkonovo uspokojivá,“ zhodnotilo výsledky testu finančné riaditeľstvo.

Podmienkou firmy Novitech na spustenie testovania však bolo podľa Finančného riaditeľstva SR vysporiadanie záväzkov finančnej správy, ktoré vznikli voči firme v priebehu minulého roku, kedy si vtedajšia daňová správa formou zmenových konaní vyžiadala vykonať množstvo práce. Konkrétne išlo napríklad o vytvorenie centrálnej databázy daňových subjektov či zapracovanie legislatívnych zmien vyplývajúcich z nového daňového poriadku, ktoré sú platné od začiatku tohto roka, vrátane vytvorenia osobného účtu daňovníka. „Vysporiadanie týchto záväzkov predstavuje podpísanie dodatkov k základnej zmluve v sume 2,7 mil. eur. Na pokrytie tejto sumy poskytlo MF SR finančnej správe finančné prostriedky,“ dodáva finančné riaditeľstvo.

Ďalšie kroky vedenia Finančného riaditeľstva SR pri riešení problémov v daňovom informačnom systéme by mali byť známe po piatkovom rokovaní Monitorovacieho výboru. Poverená prezidentka finančného riaditeľstva Mária Machová chce členov výboru na rokovaní oboznámiť s reálnym stavom v daňovej správe, výsledkami testov informačného systému od spoločnosti Novitech a informovať o krokoch, ktoré na vyriešenie problémov prijala.

Súvisiace články

Aktuálne správy