Dlhová kríza prispela vlani k poklesu zisku Carrefouru o 14 %

Paríž 8. marca (TASR) – Problémy európskej ekonomiky a dlhová kríza v eurozóne vlani znížili zisk francúzskej maloobchodnej spoločnosti Carrefour medziročne o 14 %. Najväčšou mierou sa na tom podieľali slabé tržby na trhoch Grécka a Talianska, ale aj v iných krajinách bloku.
Druhý najväčší maloobchodný reťazec na svete po americkej spoločnosti Wal-Mart informoval, že jeho čistý zisk klesol v minulom roku na 371 miliónov eur. Čo sa týka čistých tržieb, tie síce vzrástli, avšak iba o 1 % na 81,3 miliardy eur. Pod ich rast sa pritom podpísali výhradne reformujúce sa ekonomiky.
Aj keď zisk francúzskej spoločnosti poklesol oproti roku 2010 menej než o 20 %, ktorých sa Carrefour pôvodne obával, čo sa týka tržieb, tie nenaplnili očakávania trhov. Analytici predpokladali, že spoločnosť dosiahne tržby na úrovni 91,5 miliardy eur. Príčinou je, že keď dlhová kríza zasiahla obyvateľov v krajinách eurozóny a tí obmedzili výdavky, Carrefour sa rozhodol lákať zákazníkov na nižšie ceny aj s rizikom, že určitý čas mu to zasiahne do tržieb. Otázkou je, či sa mu táto stratégia vyplatí.
Problémom firmy je, že viac ako 70 % tržieb tvorí v Európe, čo je však z pohľadu rastu momentálne najslabší trh spoločnosti. Vo Francúzsku sa tržby zvýšili len minimálne a vo zvyšku Európy klesli. Naopak, Ázia a najmä Latinská Amerika predstavujú pre Carrefour v poslednom období najrastovejší trh. Zaujímavosťou je, že oživenie zaznamenali jej obchody v Brazílii, ktoré chcela francúzska spoločnosť pôvodne predať. To sa jej však nepodarilo.

Súvisiace články

Aktuálne správy