Úspešnosť SP pri výbere poistného sa zvýšila

Kým za deväť mesiacov minulého roka vykázala Sociálna poisťovňa úspešnosť výberu poistného a príspevkov do druhého piliera vyjadrenú ako pomer príjmov z bežného poistného a príspevkov voči predpísanému poistnému a príspevkom 92,94 %, za prvý až tretí štvrťrok tohto roka tento ukazovateľ dosiahol 93,55 %.

Sociálna poisťovňa (SP) zaznamenala za január až september tohto roka nárast úspešnosti výberu poistného a príspevkov na starobné dôchodkové sporenie. Kým za deväť mesiacov minulého roka vykázala SP úspešnosť výberu poistného a príspevkov do druhého piliera vyjadrenú ako pomer príjmov z bežného poistného a príspevkov voči predpísanému poistnému a príspevkom 92,94 %, za prvý až tretí štvrťrok tohto roka tento ukazovateľ dosiahol 93,55 %. Vyplýva to zo správy o hospodárení Sociálnej poisťovne za prvý až tretí kvartál tohto roka. Celková úspešnosť SP pri výbere poistného, ktorá vyjadruje pomer príjmov z bežného a dlžného poistného a príspevkov na dôchodkové sporenie voči predpísanému poistnému a príspevkom, dosiahla za prvý až tretí štvrťrok tohto roka 96,64 %. V rovnakom období vlaňajška bola pritom celková úspešnosť výberu poistného a príspevkov na dôchodkové sporenie na úrovni 95,27 %.

Najnižšiu úspešnosť výberu poistného a príspevkov do druhého piliera bez zohľadnenia platieb dlžného poistného za prvý až tretí štvrťrok vykázala pobočka Sociálnej poisťovne v Dunajskej Strede, a to na úrovni 89,82 %. Nasleduje pobočka poisťovne v Rimavskej Sobote s trojkvartálnou úspešnosťou výberu poistného a príspevkov na sporenie 90,01 % a pobočka SP v Prievidzi, kde úspešnosť výberu poistného a príspevkov dosiahla 90,08 %.

Naopak, najúspešnejšou pobočkou pri výbere poistného a príspevkov na sporenie bola pobočka poisťovne v Humennom, kde tento ukazovateľ za január až september predstavoval 96 %. V banskobystrickej pobočke SP úspešnosť výberu poistného a príspevkov do druhého piliera v rovnakom období dosiahla 95,63 % a v pobočke v Žiline 95,23 %.

Ukazovateľ úspešnosti výberu poistného a príspevkov na dôchodkové sporenie vyjadruje platobnú disciplínu odvádzateľov platieb do Sociálnej poisťovne, ako aj úroveň vzájomnej komunikácie odvádzateľov poistného a príspevkov na sporenie a pobočiek Sociálnej poisťovne, vrátane kvality práce pobočiek s pohľadávkami súvisiacimi s nezaplateným poistným.

Súvisiace články

Aktuálne správy