Názory čitateľov


Názory k článku:
Diaľničné poplatky v Nemecku: Zaplatíte podľa objemu a typu motora

4. 4. 2015   spirit709
takže výber mýta v nemecku by malo vyniesť 500 000 000 €
Za rok 2014 sa na mýte vybralo vyše 183 000 000 eur na slovensku a teraz si porovnajte nemecko a slovensko ))my slovaci sme strašní kokoooti ))
26. 3. 2015   anonym
budovanie a udržiavanie diaľničnej siete niečo stojí, takže užívatelia musia platiť...
26. 3. 2015   Miso
U nás sa tiež vyberie dosť na mýtnom. Akurat Slovensko s toho takmer nič nemá. Vačšinu inkasuje SkyToll. Hlavne ze sme zaplatili vystavbu systemu, no zisky inkasuje sukromna firma. Totalne chore.
26. 3. 2015   peto166
prosim o presnejsie vysvetlenie lebo takto to moc nechapem... ak budem jazdit so starou hrcou skodovicou 120 s mini motorom aka bude cena 10 dnovej znamky???
ak budem jazdit s tiptop novucickym faaarom ktore bude splnat aj euro 10, ale bude mat napr. 3 litrovy motor tak bude cena najnizsia alebo najvysia... som z toho jelen... :D
25. 3. 2015   Lolo
No a tu je vidiet rozdiel v zavadzani myta v Germanii a napriklad v zavedom systeme v Slovakistane.
U nas ovcania proste zaplatia za znamku, jednotnu sumu a ziadna ulava, zaplatia to zo zdanenych penazi a este stej znamky zaplatia DPH.
Bez ohladu na starobu a hnilobu vozidla, pripadne na ekologicke zvyhodnenia mozeme rovno zabudnut. Vsetci pisme modrym perom, ina farba nebude.
25. 3. 2015   MZ
Na slovensku sme výnimočný, pretože kde vo svete zablokuje polícia jazdný pruh diaľnice a kontroluje diaľničné známky.
Pritom výber peňazí spravuje diaľničná spoločnosť, ktorá zo zisku tiež odvádza dane. Daň z dane zdanenej dane, hlavne že nie sme v strate. Aj v slovenskom rozhlase beží reklama, že platiť poplatky je normálne.
Sme právny štát, nech žije Slovensko s.r.o. 3x hurá!
25. 3. 2015   Martin
Mna by zaujimalo preco by sa mali platit tzv eko myta podla objemu - to auto vyuzije cestu rovnako, je jedno ci je to amerika V8 v 7 litri, alebo VW up 1.0. Skor tu cestu ako objem motora zatazuje vaha a velkost. Takze ferove by bolo platit za vahu popripade dlzku, alebo pocet naprav. Ale nie od objemu - to je rovnaka magorina ako Ficova dan z luxuu pri registracii 20 rocnych aut, kde sa povazuje za hyper luxus mat 200kW 20 rocnu vrazdu.
25. 3. 2015   ECO
Je to jednoducho u prepripravené na daň z emisií a akože zatažuješ životne prostredie , tak takýmto sposobom si nárokujú poplatok - ak by to tam neuviedli - automobilky by dostali infarkt - pretože EU ich tlačí aby znižovali vypúštanie CO2 z produktov.
Ja som ale presvedčený že je to len spôsob ako efektívne vyberat prachy od ľudí , ked už DPH nestači. Strčte si tie svoje CO2 niekam - nikto do dnes nepredložil štúdiu aký vplyv maju vo svete uhoľné elektrárne, India so svojim "ECO" prístupom, Čína, W8 v USA - atd... To len Brusel vymýšľa pichoviny, aby pôsobil ako eco farma vo svete. Z pohľadu človeka je to zázadna zmena (pomer co2 v ovzduší) z pohľadu zmien v atmosfére v histórií ZEME je to len 1s. v jej životnom cykle ktorý začal pred viac ako 4.5miliardamy rokov... :)
26. 3. 2015   el salvadore
Ja ti poviem tak, je uplne nepodstatne ci niekto predlozil nejaku studiu alebo nie. Kvalita ovzdusia nieje len o CO2 ale napriklad aj o pevnych casticiach, kotre ci uz priemysel alebo motorizmus produkuje. Bol si v tej cine? Vies ako sa tam zije? Vies o tom ze ludia tam vo velkomestach bez ruska na ustach ani nevyjdu do ulic? Na toto ti treba studiu? Nieco take ako susenie pradla na balkone tam nehrozi, mozes to dat znovu oprat ked to obschne atd. Dalo by sa rozpravat. Zil som v Azii par rokov.
A ohlade tej jednej sekundy v historii ZEME, to ti musim uznat to mas pravdu akurat ze v zlomku tej sekundy bohuzial zijes aj ty sam...
1/1