Názory čitateľov


Názory k článku:
Takmer 150.000 áut nemá platnú technickú kontrolu a vyše 130.000 emisnú

13. 10. 2014   lolo
Inak ja si myslim, ze je to najma pre to, ze u nas nieje mozne mat prihlasene na jedny SPZ niekolko vozidiel.
Najvatsi nezmysel je celorocne povinne poistenie na vozidla, ktore mozu jazdit len kratky cas v sezone.
Na co mi je 5x SPZ 5x poistenie na nasledovne vozidla...
Osobne auto male, Fiat seicento (nakupna taska)
Dodavka L300 4x4
traktor zetor krystal
motocykel BMW R1150GS
Skuter piaggio
Vozit sa vozim vzdy len jednym, nepotrebujem poistenie na vsetky naraz.
Nakupna taska seicento je na denne jazdenie, L300 na zimu, ked sa nevyhrabem malym autom, Traktor sluzi na obcasne prace na poli a sem tam na zvoz dreva.
Motorka sluzi, ak je pekne poco na vylety a dopravu po meste a skuter ako nahradne vozitko na nakupy.
V Rakusku staci mat na vsetko jeden technicak a jednu poistku, platenu od najvyssej kubatury, alebo vykonu vozidla. V tomto pripade asi L300, lebo ma Turbo a vykon 100kW.
Pri tom u nas mozu byt a aj su, rovnake 3 spz na 3 druhy vozidiel, teda moto, auto a traktor, mozu mat rovnaku SPZ.
Ale nieje mozne mat jeden technicak a jednu poistku.
Ale to je slovakistan, takze musime drzat hubuu a krok.
13. 10. 2014   anonym
tak ,podla mna ten ,kto taketo nieco vymyslel je nenormalny ! auto je je moj majetok a smojim majetkom robim ,co chcem ! ano ked ma prichytia na ceste nech ma pokutuju ,ale nie preto ,ze ho mam odstavene na mojom pozemku .je velka skoda ,ze ludia sa nevedia na spojit a zabranit takemu to nezmyslu ! a navyse ,cela technicka kontrola je zakonom nahananie penazi sukromnym majitelom STK §
13. 10. 2014   Štefan
80% týchto áut bolo v r. 1990-2010 už dávno zošrotovaných a nezostali po nich ani ŠPZ -ky. Uverejnite už konečne zoznam týchto vozidiel na internete, umožnite jednoduché vyradenie z evidencie aby si občania mohli usporiadať tento stav. Zaujímalo by ma odkedy /aké najstaršie záznamy / polícia a DI evidujú v databáze.
Aj ja som jedno vozidlo používal pred 30 rokmi
bolo zošrotované a nebolo odhlásené na DI. Je ešte v evidencii DI? Kto mi poradí?
Štefan
13. 10. 2014   cert
auto na niekoho odhlás... aj do zahraničia... a zostane v šedej evidencii.
13. 10. 2014   kojokok
No, placačkari tentoraz budú kontrolovať či má auto platnú STK a EK. To bude peniažkov. Preplnia plán pokút..(alebo už nie je ?)
13. 10. 2014   anonym
STK+Ek majú skutočne "obrovský" zmysel. EK ešte dobre, počítač vyhodnotí, fajn. Ale technická... Test bŕzd, no fajn. Ale pobúchať po kolesách? Pozrieť, či svetlá svietia? Ak toto má zhodnotiť technický stav, tak dovi dopo. Ale peniažkov zarobia požehnane. Čistá buzerácia
12. 10. 2014   jaromi@centrum.sk
Čo robiť v prípade ak auto sa pokazí tesne pred skončením technickej kontroly, oprava je finančne náročná na opravu je potrebný dlhší časový úsek, čiže
už vozidlo už nebude mať platnú technickú kontrolu ako ho možno dočasne vyradiť z evidencie, vozidlo má platnú povinnú poistku.
12. 10. 2014   anonym
..porad sa na stanici tech.kontroly, alebo u SlovDekry. V pripade kvalitného servisu, by si STK a EK mal absolvovat automaticky.
Mimochodom, to cislo je nejak obrovske, nie ?? ..150.tis vozidiel ?! Hmm ? ..ved to je cca.25.mil.Eur za pokuty ...
13. 10. 2014   Marty
Polovicka tych aut uz realne davno neexistuje, len ich nie je mozne odhlasit z evidencie, alebo parkuju niekde po stodolach. Neverim, ze ich viac ako par desiatok aj realne jazdi na cestach...
13. 10. 2014   dvik
čo mám skúsenosti tak skoro v každej dedine na okolo majú mladí nejaké tie staré auta bez značiek jazdia po dedine a a nie po hlavných cestách do väčších miest si netrúfnu
cca pre pol rokom taký jede manželke napáral zo zadu ešte že mal solid-ného otca a škodu a opravu zaplatil ale na tej rachotine zábavy vymetá ďalej
13. 10. 2014   tvoj tieň
na dočasné vyradenie vozidla nie je potrebná platná technická a emisné kontrola, pozri §119a zák. 8/2009 Z.z.,
1/1