Názory čitateľov


Názory k článku:
Kladivo na finančných "profesionálov“: Namiesto provízie priama platba klientom

14. 7. 2014   Peter
možno konečne skončia takí odrbávači ako OVB a podobní.. bez nich sa bude lepšie žiť...
7. 7. 2014   Milos
Všetko nasvedčuje tomu, že NBS sa snaží úplne odstrániť finančné sprostredkovanie z trhu. Dôvod je jednoznačný - ušetriť vyššie provízie pre finančných profesionálov na úkor menej kvalitného "pseudoporadenstva" zo strany viazaných agentov v banke, kde dominuje len čistý bohapustý predaj nežiadaných a nevýhodných produktov na trhu. Nakoľko sú provízie pre týchto zamestnancov nižšie, ich práca je kompenzovaná mesačným fixom zo strany zamestnávateľa - banky alebo poisťovne. Apropo, autor článku asi nepozná význam slova finančné poradenstvo - zákon hovorí, že toto je platená služba klientom, ale finančné sprostredkovanie je platené inštitúciami.
8. 7. 2014   anonym
neexistuje záruka, že tzv. finančný poradca mi poradí, čo je pre mňa najlepšie - a už sa mi stalo, že mnou podpísaná zmluva sa mi vrátila vytipexovvaná a napísaná na celkom iné hodnoty. Navyše - prečo z 4000 dostaneš len 1050? Lebo prvé dva ročné vklady sú províziou "poradcu" - v skutočnosti agenta, ktorý si vyberá nie z "produktov" jedného finančného domu, ale má výžhodu voľby z mnohých. A nie sú to fianční poradcovia, ale SPROSTREDKOVATERLIA , pretože poradiť nedokážu - ani ako ušetriť v domácom rozpočte, ani ako zarobiť aj mimo zamestnania, ani ako sa vyhnúť nehoráznym poplatkom a klamstvám typu "bez poplatku" - a potoim na výpise je ako prvé uvedený poplatok za finančné služby - ale zahrnutý do prvej splátky.
9. 7. 2014   Ivan
- to anonym:
Záruku nemáš v ničom, ale nič ti nebráni v tom pýtať sa. A pokiaľ očakávaš kvalitu od predajcu v banke/poisťovni, ber v úvahu to, že títo pracovníci majú v rámci NBS najnižšiu kvalifikáciu, spostredkovatelia majú stredný stupeň a najvyšší stupeň majú fin. poradcovia (platení priamo klientom).
Výška plnenia z poistky nijako nesúvisí s tým, či si zmluvu uzavrel s "poradcom" alebo zamestnancom poisťovne - je to vlastnosť produktu.
Rovnako cena produktu je vždy rovnaká a znova nezáleží, či ho uzavrieš priamo v poisťovni alebo cez sprostredkovateľa (pokiaľ pravda nejde o výhodnejší produkt dojednaný exkluzívne medzi poisťovňou a sprostredkovateľsko u spoločnosťou).
Myšlienka, že kvalitný sprostredkovateľ nedokáže poradiť, lebo zo zákona nie je poradca, je v reále mylná, pretože ten kvalitný má v skutočnosti dlhoročné skúsenosti so všetkými poisťovňami, bankami a invest. spoločnosťami, s ktorými spolupracuje (v tých lepších sprostred. spoločnostiach sú to všetky banky, poisťovne, invest. spoločnosti dostupné na SK trhu) Môžeš toto povedať o zamestnancovi konkrétnej pobočky, ktorý pozná produkty len svojej spoločnosti? Sotva, keď nemá prístup ku konkurenčným produktom a je navyše nútený plniť predajné kvóty určitých produktov bez ohľadu na ich vhodnosť pre konkrétneho klienta. Tak prečo od takého očakávať akékoľvek objektívne, kvalifikované rady ? Are you serious?
Vstupné poplatky napr. pri IŽP alebo priamych investíciách sú znova identické, bez ohľadu na to, či sú uzavreté priamo v inšitúcii alebo cez sprostredkovateľa.
Pri čisto rizikových poistkách = 0, pri IŽP spravidla prvé 2 roky, pri pravidelných priamych investíciách cca 6-12 mes.(v závislosti od výšky celkových vkladov)
Takže záverom: keď porovnávaš cenu produktu dojednaného cez sprostredkovateľa vs. zamestnanca inšitúcie - nie je v tom žiaden rozdiel - ceny sú identické. Zásadný rozdiel je však v objektivite a možnosti porovnať si viacero produktov. Zamestnanec ti nemôže ponúknuť porovnanie plnení a podmienok z iných inštitúcií. Nič ti ale nebráni v tom, požiadať svojho sprostredkovateľa, aby ti pripravil návrhy hoc aj z 10tich spoločností a vyber si sám.
Z článku mám pocit, že NBS podlieha lobingu finančných inštitúcií, ktorým by lepšie vyhovovalo pridusenie konkurenčného prostredia a odkázanosť ich klientov len na ich zamestnancov (v drvivej väčšine prípadov veľmi slabo kvalifikovaných) - len za účelom vyšších a bezohľadných predajov.
PS: tendenčné formulácie autora článku zrejme plynú z jeho neskúsenosti v tejto oblasti. Inak by chápal, že životnosť "poradcu" pracujúceho štýlom, aký opísal, je len veľmi krátka a z trhu ho vyselektuje práve kvalitná práca konkurencie, ktorej prioritou nie je výška provízie, ale konkurencieschopnos ť jeho ponuky.
4. 9. 2014   Ľubica
nemáš pravdu ja ako finančný sprostredkovateľ vypracuvávam komplexný projekt a to je snaď normálne, že chcem vytvoriť klientovi aktíva- lebo moju životnú úroveň ovplyvňuje aj to ako sa majú ľudia okolo a krátkodobý zisk je nepostačujúci chcem tu pracu robiť dlhodobo tretí príjem u klienta zvýši jeho životnú úroveň
7. 7. 2014   anonym
obmedzenie priamych platieb je mlynom pre banky. Toto je len potvrdenie, že banka je štát v štáte. Len čakám, kedy sa peniaze už načisto vytratia z bežného života.
1/1