Širokorozchodná trať spôsobí podľa SDKÚ exodus za prácou

Podľa slov poslanca SDKÚ-DS Štefana Kužmu projekt širokorozchodnej trate je investícia, ktorá za peniaze slovenských občanov berie prácu na východe Slovenska a prenáša ju do Rakúska

Projekt širokorozchodnej trate cez Slovensko do Viedne bude podľa poslanca parlamentu za SDKÚ-DS Viliama Novotného znamenať exodus ľudí za prácou z východného Slovenska. Ako ďalej V. Novotný v stredu na tlačovej besede ešte uviedol, trať bude znamenať stratu pracovných príležitostí v trojuholníku Veľké Kapušany – Kráľovský Chlmec – Čierna nad Tisou. „Obávam sa toho, že z Čiernej nad Tisou sa stane čierna diera, veď v Čiernej na Tisou a v Dobrej pracuje bezmála 1 500 ľudí,“ pokračoval. Sú to podľa jeho slov ľudia z okresov Trebišov a Michalovce, kde je jedna z najvyšších mier nezamestnanosti na Slovensku. „Kým širokorozchodná trať odnesie prácu z východného Slovenska – z Čiernej nad Tisou a potencionálnu prácu z Interportu Košice do Viedne, rýchlostná komunikácia R4 pomôže pracovné príležitosti na východe republiky udržať, prípadne zvýši zaujímavosť Košického a Prešovského kraja pre prísun nových investícií, teda pre vytváranie nových pracovných príležitostí,“ dodal. Ako spresnil, tým, že sa vláda rozhodla podporiť projekt širokorozchodnej trate a nie projekt už skoro pripravenej rýchlostnej cesty R4 len dokazuje, že nerozumie potrebám východného Slovenska.

Podľa slov poslanca SDKÚ-DS Štefana Kužmu, projekt širokorozchodnej trate je investícia, ktorá za peniaze slovenských občanov berie ľuďom prácu na východe Slovenska a prenáša ju do Rakúska. „Rozhodnutie vlády o tomto projekte je veľmi nešťastným krokom, ktorý veľmi poškodí východné Slovensko, najmä jeho juhovýchodnú časť,“ uviedol ďalej poslanec Kužma. Projekt trate podľa neho zlikviduje jednu z mála komparatívnych výhod východného Slovenska. Východné Slovensko mohlo byť podľa jeho názoru určitou logistickou bázou a základňou pre transport tovarov na východné trhy. „My si myslíme, že treba zastaviť toto rozhodnutie, zmeniť ho a financie, ale i kapacity dať na realizáciu štvorprúdovej rýchlostnej cesty z Vyšného Komárnika do Milhošťa, čiže cesty ktorá spája poľskú hranicu s maďarskou – cez Svidník, Giraltovce, Prešov a Košice. Na rozdiel od širokorozchodnej trate, ktorá prácu na východnom Slovenku berie, tak rýchlostná cesta práve zlepšuje situáciu pre výrobcov na východnom Slovenku, lebo im umožňuje oveľa lepšie napojenie na európsku diaľničnú sieť a tým pádom aj na európske trhy,“ dodal poslanec Štefan Kužma.

Súvisiace články

Aktuálne správy