Starý nie je neatraktívny: Spotrebu by v Nemecku mohli čoskoro potiahnuť seniori

, Süddeutsche Zeitung Foto: TASR/Oliver Ondráš

Prešedivené vlasy, vrásky len okolo očí, štíhli a atletickí. Tak vyzerá väčšina starších modelov, ktorí sa objavujú v reklamách cielených na seniorov. Problematikou sa zaoberal spravodajský server Süddeutsche Zeitung.

Zadávatelia reklamy majú veľmi jasnú predstavu o tom, aké zábery použiť na prilákanie potenciálnych nových zákazníkov v seniorskej demografickej skupine. Avšak keď ich vidíte šťastne brázdiť vidiecku krajinu na elektrobicykloch, alebo sa rozosmiato objímať v reklame na lieky na prostatu, vyznievajú skôr ako komiksové postavičky a nie skutočné ľudské bytosti.

Otázkou je, ako dlho ešte dokáže ekonomika ťahať tento zastaraný vlak. V Nemecku ešte nikdy nebolo toľko dôchodcov  ako dnes, a demografia ďalej mieri týmto smerom. Každý piaty obyvateľov Nemecka je starší ako 65 rokov, do roku 2060 to bude každý tretí. V minulom roku malo Nemecko po prvýkrát v histórii viac potenciálnych zákazníkov nad 50 rokov, než vo vekovej kategórii od 14 do 49 rokov. Už len tieto čísla robia túto cieľovú skupinu obzvlášť zaujímavú.

"Mnoho spoločností podceňuje potenciál tejto 'novej generácie' ako cieľovej skupiny," povedala Ursula Friedsamová, ktorá sa podieľa na organizovaní obchodného veľtrhu "66" pre seniorov v Mníchove.

Naša spoločnosť preferuje mladosť, má tendenciu vnímať pojem "starý" ako "neatraktívny", čo vo firmách vyvoláva strach oslovovať seniorské kategórie z obavy, že by sa ich mohli nejakým spôsobom dotknúť. "Bohužiaľ je veľmi ťažké vyhnať z marketingových oddelení firiem tieto stereotypy," dodala Friedsamová.

A skrýva sa v tom ďalší problém. Kategória "nad 50 rokov" zahŕňa niekoľko desaťročí, čo sťažuje definovanie a štúdiu "starších" ako jediného demografického bloku s rovnakými túžbami či záujmy.

Súvisiace články

Aktuálne správy