Tesla si stále na seba nedokáže zarobiť

, ČTK Foto: SITA/AP

Americký výrobca elektromobilov Tesla v poslednom štvrťroku minulého roka neudržal výnimočný zisk predošlého kvartálu a prepadol sa opäť do straty. Tržby firmy však ďalej výrazne rástli, oznámila to spoločnosť v stredu večer.

Tesla znížila celkovú čistú stratu na 121,3 milióna dolárov z úrovne 320,4 milióna doláru spred roka. V treťom štvrťroku vytvorila firma zisk 22 miliónov dolárov, čo bol prvý pozitívny výsledok za viac ako tri roky, a predpovedala pozitívny výsledok aj vo štvrtom štvrťroku.

Bez započítania jednorazových položiek vykázala Tesla v prepočte na akciu stratu 69 centov. Analytici podľa agentúry FactSet predpovedali v priemere stratu 53 centov. Tržby firmy sa zvýšili medziročne o 88 percent na 2,28 miliardy USD a mierne prekonali odhady, uviedla agentúra AP.

Za celý minulý rok utrpela Tesla stratu 675 miliónov USD. Celoročné tržby sa zvýšili o 73 percent na viac ako sedem miliárd dolárov.

Firma z kalifornského Palo Alta uviedla, že svoj nový automobil Model 3 začne vyrábať v júli, čo zodpovedá doterajším informáciám. Výroba dvoch súčasných firemných vozidiel, sedanu Model S a SUV Model X, za štvrťrok vzrástla o 77 percent na 24 882 kusov. Firma očakáva, že v prvom tohtoročnom polroku dodá na trh celkovo takmer 100 000 vozidiel oboch týchto typov, o 71 percent viac ako rok predtým.

Výrobné operácie Tesly naďalej spotrebúvajú viac peňazí, než prinášajú, a šéf firmy Elon Musk analytikom povedal, že možno požiada investorov o ďalší kapitál. Do začiatku produkcie Modelu 3 plánuje Tesla kapitálové investície až 2,5 miliardy dolárov, v súčasnosti má k dispozícii hotovosť 3,4 miliardy dolára.

Musk vlani uviedol, že chce počas najbližších dvoch rokov zvýšiť produkciu na pol milióna vozidiel ročne. Počas ďalších dvoch rokov potom plánuje nárast na milión vozidiel ročne. Musk je podľa analytikov známy stanovovaním ambicióznych cieľov, ktoré sa mu často nedarí plniť.

Tesla Model S
Vďaka akvizícii SolarCity plánuje Tesla obmedziť ďalšie akvizičné náklady a chce sa sústrediť primárne na predaj solárnych produktov. Rovnako tak chce upustiť od ich prenajímania v prospech predaja. Celkový príspevok solárneho biznisu počas šiestich týždňov po prevzatí SolarCity vraj dosiahol 77 mil. USD.

Bola to práve oblasť solárnych produktov, ktorá pomerne výrazne prispela k lepším tržbám. Segment "výroby a skladovania energie" totiž vykázal nárast, a to z 23 miliónov USD na 131 miliónov. Leví podiel na tomto výsledku má práve akvizícia SolarCity. Na druhej strane, v jej prípade je stále aktuálny problém so zadlžením, ktoré sa zvýšilo z 6,94 miliardy USD na 16,75 miliardy.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy