O opätovné zaslanie nemocenskej dávky treba požiadať písomne

Sociálna poisťovňa (SP) sa stretáva s prípadmi, keď si občania neprevezmú na pošte priznané nemocenské dávky a nevedia, ako majú postupovať.
„Odporúčame tým, ktorí si nestihnú prevziať dávku v lehote stanovenej poštou, aby o jej opätovné zaslanie písomne požiadali prostredníctvom tlačiva Žiadosť o opätovnú výplatu neprevzatých nemocenských dávok. Tlačivo je uverejnené na internetovej stránke Sociálnej poisťovne v časti Formuláre, nájdete ho aj v pobočkách poisťovne. Vyplnenú a podpísanú žiadosť o opätovné vyplatenie nemocenskej dávky je potrebné doručiť osobne alebo poštou príslušnej pobočke, ktorá nemocenské dávky priznala a vypláca,“ radí Peter Višváder, hovorca SP.
Spôsob výplaty dávky si poistenec určuje vopred priamo v tlačive žiadosti o nemocenskú dávku (nemocenské, materské, ošetrovné, vyrovnávacia dávka), a to buď na účet v banke, alebo poštou. Ak si ale vybraný spôsob výplaty rozmyslí, môže požiadať o zmenu spôsobu doručovania dávok takisto prostredníctvom formulára Žiadosť o výplatu nemocenskej dávky v hotovosti, na účet manžela alebo o vykonanie zmeny čísla účtu. Aj toto tlačivo je dostupné na webovej stránke, a taktiež v pobočkách Sociálnej poisťovne.

Súvisiace články

Aktuálne správy