Využívanie mobilných služieb prináša aj bezpečnostné riziká

Využívanie mobilných elektronických telekomunikačných služieb je spojené aj s bezpečnostným rizikom. Preto, ako upozorňujú odborníci, podceňovanie bezpečnostných rizík môže viesť k poškodeniu alebo strate údajov v mobilnom telefóne, prístupu útočníka k elektronickej pošte obete, ovládnutiu profilu na sociálnych sieťach, krádeži financií z bankových účtov a podobne.
Najčastejšími hrozbami v mobilnom elektronickom priestore sú prenos a šírenie infikovaných multimediálnych správ, e-mailov s prílohami, prezeranie web stránok obsahujúcich škodlivý kód a reakcia na phishingové správy. Druhou podstatnou rizikovou oblasťou je podceňovanie osobných nastavení zo strany užívateľa, ako sú prístupové mená a heslá. Užívatelia často používajú príliš jednoduché prihlasovacie údaje, ktoré pravidelne neobmieňajú, navyše používajú rovnaké heslá pre prístup k rôznym službám či aplikáciám.
Bezpečnostné hrozby obvykle nemajú pôvod ani v spôsobe kryptovania a šifrovania, ale riziko je skôr spojené so správaním samotného užívateľa. Odborníci tvrdia, že zo strany operátorov nie je viditeľná snaha upozorňovať svojich zákazníkov na skutočnosť, že ich osobné prihlasovacie údaje sú ľahko identifikovateľné, prípadne, že ich prístupové heslá neboli dlhý čas menené.
Medzi najrozšírenejšie spôsoby napádania mobilov je tzv. phishing, čo v prípade mobilnej komunikácie znamená lov hesiel pre prístup k rôznym službám či aplikáciám, okrem iného k internet bankingu, k e-mailu, k profilu na sociálnych sieťach a pod. Útočník využíva dôverčivosť obete s cieľom získať citlivé údaje. Odborníci v takomto prípade zdôrazňujú, že najjednoduchšia a zároveň aj efektívna ochrana je nedôverovať e-mailom a web stránkam, ktoré chcú od užívateľa vylákať rôzne citlivé údaje, najmä heslá.

Súvisiace články

Aktuálne správy