Firmy v SR považujú za svoju najväčšiu výzvu zlepšenie manažmentu pohľadávok

Firmy na Slovensku sa chystajú zlepšiť vnútropodnikovú organizáciu, resp. svoj manažment a zabezpečiť si tak efektívnejšiu správu pohľadávok. Takéto plány uviedlo o dosť vyššie percento slovenských firiem, než bol priemer vo východnej Európe. Podľa EOS štúdie „European Payment Practices“ za rok 2016 zlepšenie svojho manažmentu, prípadne vnútropodnikovej organizácie v snahe o lepšiu platobnú morálku, uviedlo až 35 % slovenských firiem. Čo sa týka spoločností vo východnej Európe, tam tento údaj zaznačilo len 28 % opýtaných.
Pomerne veľa slovenských firiem zastáva názor, že situáciu s oneskoreným uhrádzaním faktúr alebo nedobytnými pohľadávkami dokáže vyriešiť zlepšenie platobného správania klientov (34 %). Celkovo vo východnej Európe to bolo 32 %. Ďalej konzistenciu, resp. nekompromisnosť procesu uvádzalo 23 % slovenských firiem a 25 % východoeurópskych. V rámci východnej Európy boli okrem Slovenska oslovené také krajiny ako Rusko, Poľsko, Bulharsko, Rumunsko, Grécko, Maďarsko, Chorvátsko.
„Firmy na Slovensku, ale aj v celej východnej Európe si uvedomujú, že správa alebo riadenie pohľadávok je niečo, čo by mali zefektívniť. Slovenské firmy tak častejšie, než je vo východnej Európe obvyklé, veria, že lepšou organizáciou spoločnosti dokážu túto situáciu zmeniť,“ uvádza Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko venujúcej sa manažmentu pohľadávok.
Oslovené firmy sa veľmi nespoliehajú na zlepšenie platobnej morálky, a to ako na Slovensku, tak ani vo východnej Európe. Na Slovensku vieru vo výrazné zlepšenie uviedlo 28 % respondentov, rovnaké percento bolo medzi východoeurópskymi firmami. Najviac firiem však očakáva stagnáciu – 49 % na Slovensku, 48 % na východe Európy. Fakt, že platobná morálka sa skôr alebo významne zhorší, predpokladá 20 % slovenských firiem, na východe Európy 21 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy