Odbor ochrany spotrebiteľa radí, ako sa brániť proti nekalým praktikám

Odbor ochrany spotrebiteľa na Ministerstve spravodlivosti (MS) SR eviduje podania občanov týkajúce sa spoločnosti Pohotovosť. Uviedol to hovorca rezortu Peter Bubla po tom, čo predseda KDH Alojz Hlina v piatok (21. 10.) vyzval ministerku spravodlivosti Luciu Žitňanskú (Most-Híd), aby ministerstvo viac informovalo občanov, ako sa brániť proti nebankovým spoločnostiam, ak majú pocit, že sú poškodení.
„Odbor ochrany spotrebiteľa naďalej posudzuje zmluvy aj s touto spoločnosťou a odporúča spotrebiteľom, akým spôsobom sa brániť voči neprijateľným podmienkam v spotrebiteľských zmluvách, pričom konkrétne odporúčanie závisí od každého konkrétneho prípadu,“ priblížil v stanovisku pre TASR Bubla. Zároveň doplnil, že už v minulosti sa neprijateľnými podmienkami tejto spoločnosti zaoberala aj Komisia na posudzovanie neprijateľných podmienok v spotrebiteľských zmluvách a nekalých obchodných praktík predávajúcich zriadená pri MS SR. „Odbor ochrany spotrebiteľa v týchto prípadoch odporúčal spotrebiteľom uplatniť na súde žaloby o určenie neplatnosti týchto zmlúv a vydanie bezdôvodného obohatenia. Rovnako sme zverejnili oznam o sťažnostiach spotrebiteľov na webe MS SR aj odpovedáme na otázky a podnety ľudí v tejto veci,“ informoval Bubla.
Podľa jeho slov existuje aj veľký počet súdnych rozhodnutí, v ktorých súdy už žalobám spotrebiteľov vyhoveli. „Rovnako aj v mnohých prípadoch boli zastavené exekúcie, kde na strane oprávneného vystupuje spoločnosť Pohotovosť z dôvodu, že tieto boli začaté na základe exekučného titulu – rozhodcovského rozsudku alebo sa v exekúcii vymáhali plnenia zo zmenky,“ priblížil Bubla.
Alojz Hlina vyzval rezort spravodlivosti, ako aj políciu, aby občanov informovala viac o tom, ako sa brániť proti nekalým praktikám, po tom, čo spoločnosť Pohotovosť oznámila, že úvery na Slovensku už nebude poskytovať po 23. decembri tohto roka.

Súvisiace články

Aktuálne správy