Zisk švédskej odevnej siete H&M v 3. kvartáli klesol o vyše 9 %

Švédska odevná sieť Hennes & Mauritz (H&M) oznámila za 3. kvartál obchodného roka 2015/2016 pokles čistého zisku o vyše 9 %, keď výsledky spoločnosti ovplyvnil silný kurz dolára a čiastočne aj počasie.

Švédska odevná sieť Hennes & Mauritz (H&M) oznámila za 3. kvartál obchodného roka 2015/2016 pokles čistého zisku o vyše 9 %, keď výsledky spoločnosti ovplyvnil silný kurz dolára a čiastočne aj počasie. Informovali o tom agentúry DPA a Reuters.
Spoločnosť uviedla, že čistý zisk za obdobie od júna do konca augusta dosiahol 4,8 miliardy švédskych korún (498,87 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka to bolo 5,3 miliardy SEK. Zisk pred zdanením klesol medziročne o 10 % na 6,3 miliardy SEK a výsledok tak zaostal za odhadmi analytikov. Tí počítali s poklesom zisku pred zdanením o 8 % na 6,38 miliardy SEK.
Ako povedal výkonný riaditeľ H&M Karl-Johan Persson, pod výsledky sa do veľkej miery podpísali nepriaznivé kurzové vplyvy. Čiastočne ho však ovplyvnilo aj mimoriadne teplé počasie, ktoré nastúpilo ku koncu sledovaného obdobia, dodal Persson.
Reťazec Hennes & Mauritz prevádzkoval ku koncu augusta (vrátane franšíz) 4135 obchodov. V porovnaní s koncom augusta predchádzajúceho roka to znamená rast o 211 obchodov. Nedávno sieť otvorila prvý obchod na Cypre a predpokladá, že ku koncu roka bude mať prevádzky celkovo v 64 krajinách sveta.

Súvisiace články

Aktuálne správy