Budúcnosť mobilných platieb: Podľa Alibaba sú to žilky na očnej buľve

, quartz Foto: SITA/AP

Apple chce donútiť spotrebiteľov, aby platili odtlačkom prsta. Google a Amazon sa spolieha na rozpoznávanie tváre. Alibaba vidí riešenie inde.

Ant Financial, čo je firma, ktorá ma na starosti finančné služby Alibaba, oznámila, že kúpila startup EyeVerify z Kansas City, za nezverejnenú sumu. Nemenované zdroje tvrdia, že za 70-100 miliónov dolárov. Čo je v tomto prípade podstatnejšie, táto akvizícia ukazuje, ako sa čínskemu e-commerce obrovi darí agresívne, ale nepozorovane, rozširovať svoje aktivity v zahraničí, a zároveň presadzovať na poli biometrie.

EyeVerify sa špecializuje na softvér, ktorý rozpoznáva červené žilky v beľme, teda bielej časti očnej buľvy. Na zosnímanie poslúži, ako inak, predná kamera na smartfóne. Po zachytení žilovej štruktúry oka zaznamená príslušné údaje a potom ich využíva pre sprístupnenie niektorých úkonov, napríklad odomknutie telefónu, alebo prihlásenie do účtu. Je to to isté, ako pri ostatných telefónoch vyžiadanie si odtlačku prsta. Spoločnosť tvrdí, že táto forma overovania je rovnako bezpečná ako heslá o sile 50 znakov.

Ant Financial predstavil softvér vo svojej aplikácii mobilných platieb Alipay asi pred rokom. V tom čase ju testovalo niekoľko vybraných záujemcov. Títo užívatelia sa mohli rozhodnúť pre prihlásenie do aplikácie pomocou testu očí, alebo bežného hesla, či zosnímaniu odtlačku prsta.

Čínske spoločnosti si od investovania do biometrie sľubujú veľa. Online podvody sú v krajine prebujnené, čínske internetové giganty ako Alibaba a Tencent sa márne snažia obmedziť krádeže hesiel a s tým súvisiace podvody. Jiewang je špeciálna služba, ktorá zhromažďuje správy o on-line podvodoch, nahlásených je už v roku 2015 bolo nahlásených 24 886 prípadov, priemerná strata dosiahla 5 016 juanov na osobu (asi 667 eur).

Alibaba už naznačila, ako chce posilniť spoľahlivosť online prostredia, keď predstavila funkciu "zaplať pomocou selfie" na Alipay, pomocou rozpoznávania tváre od Face ++, čínskeho stratupu. Táto spoločnosť neskôr podpísala spoluprácu s Uberom v Číne, aby nasadili testy rozoznávania tvárí pre vodičov, kvôli väčšej bezpečnosti, že osoba za volantom je skutočne tá istá osoba, ktorá sa prihlásila do aplikácie.

Získaním EyeVerify sa otvára Ant Financial cesta aj mimo územia Číny. Ant aj Alibaba stále vedú v popularite medzi domácimi čínskymi užívateľmi, ale v zahraničí nie sú dostatočne zapísaní do povedomia rozrastajúcej sa internetovej komunity. EyeVerify má ale rozbehnuté aj iné spolupráce, napríklad partnerstvo s Nokiou a Samsungom, rovnako aj s bankami, ako napríkad v USA s Wells Fargo. V budúcnosti preto pohľad na telefón a následný bankový prevod, by v skutočnosti mohlo byť vrhnutie zraku smerom k k Číne.

Súvisiace články

Aktuálne správy