PepsiCo upevňuje svoju pozíciu na Slovensku, hlási rast o 13 %

, pepsico Foto: SITA/AP

Tržby výrobcu nealkoholických nápojov a potravín PepsiCo sa na Slovensku v roku 2015 vyšplhali na viac ako 31 mil. EUR, čo je nárast oproti predchádzajúcemu roku o 13 %. Za posledné štyri roky sa tak PEPSI-COLA SR posunula do kladných hodnôt a vykázala zisk viac než 320 tis. EUR.

V roku 2013 zastávala spoločnosť PEPSI-COLA SR 6 %-ný podiel na domácom trhu kolových nápojov, v súčasnosti sa jej trhový podiel vyšplhal takmer na 20 %. Za úspechom spoločnosti je podľa generálneho riaditeľa PepsiCo pre Slovensko niekoľko faktorov. „Spoločnosť od roku 2013 výrazne zmenila stratégiu a začala vo väčšej miere investovať do marketingu a inovácií s dôrazom na optimalizáciu a efektívne hospodárenie. Najväčšou tohtoročnou inováciou bola zmena receptúry, na základe ktorej sa kľúčový nápoj Pepsi najnovšie vyrába s cukrom,“ vysvetľuje Josef Neumann. Vedenie spoločnosti sa netají tým, že k súčasnej situácii im v značnej miere pomáha aj spojenie nápoja Pepsi a zemiakových lupienkov Lay’s, čo dáva veľkú konkurenčnú výhodu. Ako totiž uvádzajú interné prieskumy spoločnosti, tieto dva produkty spotrebitelia nakupujú spoločne.

Materská americká spoločnosť PepsiCo zvýšila v 2. kvartáli 2016 zisk na 2,01 miliardy USD (1,82 miliardy eur), čo predstavuje 1,38 USD na akciu z 1,98 miliardy USD alebo 1,33 USD/akcia v rovnakom období vlani. Tržby spoločnosti síce klesli o 3,3 % na 15,4 miliardy USD (13,8 miliardy eur), no aj napriek tomu mierne prekonali odhady analytikov v prieskume agentúry Reuters, ktorí predpokladali výsledok 15,37 miliardy USD.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy