Centrálna banka nie je oprávnená určiť, kto má poistiť cestovnú kanceláriu

Národná banka Slovenska (NBS) dnes dostala podnet, ktorý jej adresovala cestovná kancelária Hechter Slovakia. Tá stále nemá poistenie proti insolventnosti ani bankovú záruku. Kancelária tvrdí, že ju poisťovne nechcú poistiť a banky jej pre nejasnosť zákona nevedia zabezpečiť bankovú záruku. Preto sa obrátila na centrálnu banku.
„NBS pripraví vyjadrenie, ktoré zašle cestovnej kancelárii,“ avizovala pre TASR hovorkyňa banky Martina Solčányiová. V tejto súvislosti upozornila, že žiadna poisťovňa nie je zo zákona o zájazdoch povinná uzavrieť s cestovnou kanceláriou poistenie zájazdu a zároveň, že NBS nie je oprávnená určiť, kto je povinný poistiť cestovnú kanceláriu.
Celý problém odporúča riešiť so Slovenskou obchodnou inšpekciou (SOI), keďže tá má na starosti kontrolu dodržiavania zákona o zájazdoch a cestovných kanceláriách. Práve SOI pre chýbajúce poistenie proti insolventnosti alebo bankovú záruku zakázala kancelárii Hechter Slovensko ešte 30. júna tohto roka predaj zájazdov, pričom CK ich nemá doteraz.
Podľa manažéra kancelárie Petra Pozníčka oslovila spoločnosť poisťovne, ale žiadna nechcela kancelárii poslať podmienky poistenia či ponuku. Čo sa týka bankovej záruky, tu je podľa Pozníčka problém s nejasnosťou zákona. Banky nevedia určiť, kto bude beneficient, čiže prijímateľ financií z bankovej záruky. Išlo by podľa banky o neidentifikovateľnú skupinu.
„Obrátili sme sa preto na NBS, ktorá dohliada nad subjektmi finančného trhu, aby prešetrila postup poisťovne Allianz, a aby nám určila subjekt, ktorý nám poskytne bankovú záruku alebo poistenie,“ uviedol pre TASR v utorok (19.7.) Pozníček.
Hechter bol pôvodne poistený v Allianz Slovenskej poisťovni, tá mu ale zmluvu vypovedala. Podľa poisťovne bolo dôvodom opakované neplnenie si zmluvných povinností. Cestovná kancelária však toto vypovedanie zmluvy nepovažuje za opodstatnené a podala v tejto veci žalobu na súd.

Súvisiace články

Aktuálne správy