Dôvera nemeckých spotrebiteľov na takmer ročnom maxime

Index dôvery, ktorý zostavuje agentúra GfK, pre mesiac júl posilnil z júnovej úrovne 9,8 bodu na 10,1 bodu. Výsledky však nezohľadňujú dopady britského referenda, v ktorom voliči 23. júna rozhodli o vystúpení krajiny z Európskej únie.

Dôvera nemeckých spotrebiteľov je najvyššia za takmer rok. Vyplýva to z výsledkov prieskumu zameraného do budúcnosti, ktoré zverejnila v stredu agentúra GfK. Jej index pre mesiac júl posilnil z júnovej úrovne 9,8 bodu na 10,1 bodu, čo je hodnota, ktorú naposledy zaznamenal vlani v auguste. Kúpnu silu nemeckých spotrebiteľov podporuje rekordne vysoká zamestnanosť, rastúce mzdy a ľahká dostupnosť úverov. Domáci dopyt vďaka tomu zostáva kľúčovým pilierom rastu najväčšej európskej ekonomiky. Prieskum signalizoval aj zlepšenie očakávaní v oblasti vývoja ekonomiky a rastu osobných príjmov.

Agentúra GfK prieskum uskutočnila medzi 27. májom a 10. júnom. Výsledky tak nezohľadňujú dopady britského referenda, v ktorom voliči 23. júna rozhodli o vystúpení krajiny z Európskej únie.

Súvisiace články

Aktuálne správy