Ako odlíšiť odborníka od amatéra: 5 znakov dobrého poisťovacieho agenta

, poistenie.sk Foto: thinkstock

S pribúdajúcim vekom, majetkom, starosťami či radosťami, čoraz viac uvažujeme nad poistením rôzneho druhu. Či už ide o poistenie majetku, auta alebo vlastného života, rozhodne chceme investovať čo najlepšie, najvýhodnejšie. Preto je dobré obrátiť sa vždy na odborníka, ktorý dokáže odporučiť produkt presne pre nás.

1. Dobrý poisťovací agent sa živí poradenstvom na plný úväzok
Akýmsi trendom je robiť „poisťováka“ popri zamestnaní. Nechať si poradiť od takéhoto agenta môže byť pre klienta často krátkozraké. Odporúčanie tipu „môj švagor je dobrý poisťovák“  môžeme z hľadiska odbornosti považovať za nedôveryhodné. Agent, ktorý sa nevenuje problematike naplno zvyčajne nemá čas na hlbšie vzdelávanie v danej oblasti. Dôležité je však poznať všetky možnosti, spôsoby, prípadne novinky, ktoré by sa mohli ktorému tomu klientovi hodiť najlepšie. Navyše,  agent pracujúci na plný úväzok sa tejto práci pravdepodobne plánuje venovať aj o 5 či 10 rokov, preto vám aj potom bude v prípade potreby či problémov k dispozícii.

2. Veľa sa pýta a veľa počúva
Veľmi dôležitý atribút pri rozpoznaní dobrého a zlého agenta. Dobrý agent sa pýta a počúva, čo potrebujete, aké poistenia už máte, prípadne, aké sú vaše finančné možnosti. Následne sa vám snaží odporučiť ten najvýhodnejší produkt presne pre vás. Zlý agent sa snaží presvedčiť, nie poradiť. Nezaujímajú ho vaše potreby, chce jednoducho predať produkt a zarobiť, bez ohľadu na to, či je pre vás výhodný alebo nie.

3. Pri poistnej udalosti vždy pomáha
Dobrý poisťovací agent vám je k dispozícií aj pri vzniknutých poistných udalostiach. Aj v takom prípade totižto často potrebujeme pomoc a radu, či už pri vypĺňaní formulárov alebo pri samotnej komunikácii s poisťovňou. Postarať by sa mal najmä o bezproblémovú komunikáciu s poistným likvidátorom, aby sa vybavenie udalosti zbytočne nepreťahovalo.

4. Poskytovať pravidelný servis
Uzatvorením zmluvy sa práca agenta rozhodne nekončí. Klienta by mal z času na čas kontaktovať, aby zistil, či sa nezmenili jeho potreby, či nenastali nejaké problémy , resp. či je stále spokojný s produktom, ktorý využíva. Opäť nehovoríme o otravných telefonátoch typu „tento nový produkt určite musíš mať“. Ide o serióznu a efektívnu komunikáciu, teda o radu prípadne pomoc klientovi.

5. Seriózny agent má istú kultúru
Odev, celkový prístup, vyjadrovanie sa a aj spôsoby o človeku prezradia veľa. A iné to nie je ani v oblasti poisťovníctva. Dobrý agent samozrejme dbá o to, aký dojem v klientovi zanecháva. Vhodné oblečenie či priateľská komunikácia je v prvom rade prejavom úcty voči samotnému zákazníkovi. Koniec koncov, ide tu o vaše peniaze, už len preto si ju rozhodne zaslúžite.

Dôležitými vlastnosťami finančného agenta sú samozrejme aj dochvíľnosť, pravdovravnosť, otvorenosť a zodpovedné správanie. Pri zohľadnení všetkých charakteristík je niekedy naozaj problém vybrať si dobrého poisťovacieho agenta. Na trhu je množstvo ľudí, ktorí na prvý pohľad pôsobia seriózne, no časom sa ukáže opak. Okrem týchto rád vám pri výbere pomôže aj Test poisťovacieho agenta.

 

Autorom je Ľubomíra Ivanková, redaktorka portálu poistenie.sk

 

 

Súvisiace články

Aktuálne správy