Aké jednoduché: Čínska satira na internete zarobila 3,4 milióna dolárov

, quartz Foto:YT/Papi

Rýchlo rastúci čínsky internet, hoci je terčom vládnej cenzúry, pomohol vytvoriť novú hviezdu. Papi Jiang dokázala svoju prvú reklamu vo svojom videu predať za neuveriteľných 22 miliónov juanov, čo je asi 3,4 milióna dolárov. Pre porovnanie tridsaťsekundový reklamný spot počas amerického Super Bowlu vychádza na 5 miliónov dolárov.

Za prezývkou sa ukrýva 29-ročná postgraduálna študentka. Patrí k najpopulárnejším internetovým celebritám súčasnosti, ale na rozdiel od mnohých čínskych "sexy" ženských on-line hviezd, nepreslávila sa svojim výzorom, ale vtipnými videami plných uštipačných poznámok na každodenný život, vzťahy a sociálne otázky.

Minulý mesiac získala dva milióny dolárov od skupiny domácich investorov rizikového kapitálu výmenou za podiel zo svojich budúcich príjmov. Ale tesne pred historicky prvou aukciou reklám usporiadanou na čínskej sociálnej sieti, sa stala terčom čínskych cenzorov. Prezident Si Ťin-pching totiž žiada "čistý a zdravý kyberpriestor." Jej videá sa dostali do režimu offline, kvôli sprostým slovám, argumentovali štátne noviny People’s Daily, a zmizli z populárnych videoportálov, vrátane Youku a IQiyi. Nadávky ale nie sú samoúčelné. Sú neoddeliteľnou súčasťou jej prejavu. "Sophie, počúvaj ma, že s*****syn sa s tebou iba zahráva!" Hovorí v jednom zo svojich najpopulárnejších videí, kde hrá utáranú ženu, ktorá sa snaží presvedčiť svoju kamarátku, aby vycúvala zo vzťahu so svojim neverným priateľom. "Vieš, kto je jeho ex-priateľka? Je to Debbie … Debbie tá k*****a," hovorí zmesou šanghajského dialektu a angličtiny. "To máš mozog plný h***ien?" Nahnevane skladá telefón a neodpustí si f*ck! V oboch jazykoch.

V pondelok večer, Papi Jiang publikovala zatiaľ svoje posledné video, v ktorom si na paškál zobrala tému chudnutia, tentoraz ale bez akýchkoľvek nadávok. Pravdepodobne je ale menej vtipné, než tie predchádzajúce. "Budem starostlivejšie sledovať ako sa vyjadrujem, rozhodne tak chcem reagovať na požiadavky ktoré prichádzajú v tomto smere. Chcem vysielať vo svojich videách pozitívnu energiu pre každého," napísala na sociálne médiá.

To však môže odobrať chuť inzerentov. Prvá reklama, ktorá bude umiestnená vo videu Papi Jiang sa predala za 22 miliónov juanov, čo je viac ako stonásobok jej vyvolávacej ceny. Online make-up  predajca zo Šanghaja,  Lily & Beauty, vyhral v aukcii, kde dokázal cenovo preskočiť ďalších 30, prevažne malých a stredných on-line podnikov. Lily & Beauty bude mať zobrazenú reklamu na konci videa od Papi Jiang zverejnenom niekedy po 21. máji. Papi Jiang má dokopy 11 miliónov fanúšikov na čínskej platforme sociálnych médií. Priemerne sú jej videá zobrazované 7,5 milióna krát, píše sa na stránkach aukcie.

Papi Jiang nie je aktívnym komentátorom politických udalostí, či iných citlivých tém, ktoré sú zvyčajne stredobodom pozornosti vládnych cenzorov. Jediný raz sa týmto smerom vydala, keď sa rozhodla napodobiť bývalého vodcu Číny Ťiang Ce-mina,aj to len na niekoľko sekúnd. Aj napriek vládnemu zákazu, všetky jej videá sú k dispozícii na sociálnych médiách, vrátane Weibo a Wech, ale nájdete ich aj na youtube.

Súvisiace články

Aktuálne správy