Vianočná nákupná sezóna v USA nemá za sebou práve najoslnivejší štart

Vianočná nákupná sezóna v USA nemá za sebou práve najoslnivejší štart. Prvé výsledky naznačujú, že zľavy na elektroniku, hračky a ďalšie vianočné darčeky neprilákali v piatok (27.11.) do nákupných centier a obchodných domov také obrovské davy, ako obchodníci dúfali, konštatuje agentúra Reuters.

Vianočná nákupná sezóna v USA nemá za sebou práve najoslnivejší štart. Prvé výsledky naznačujú, že zľavy na elektroniku, hračky a ďalšie vianočné darčeky neprilákali v piatok (27.11.) do nákupných centier a obchodných domov také obrovské davy, ako obchodníci dúfali, konštatuje agentúra Reuters.
Veľké obchodné reťazce, ako sú Best Buy a Walmart, zaznamenali počas tzv. Čierneho piatka menšie tržby ako vlani. Niektorí analytici sa však domnievajú, že si to spôsobili samy svojou stratégiou, pretože zľavy spustili už vo štvrtok (26.11.) večer, teda na Deň vďakyvzdania.
Obchodníci v USA pritom s vianočnými akciami začínajú práve v piatok po Dni vďakyvzdania. Ale zdá sa, že niektorí z nich v snahe získať náskok pred konkurenciou zavádzajú novú tradíciu a začínajú s výpredajmi už vo štvrtok večer. Aj to je možno dôvod, prečo neboli obchody v USA tento piatok také preplnené ako po iné roky.
A hoci presnejšie čísla ešte nie sú k dispozícii, prvé odhady naznačujú, že do obchodov zavítalo na úvod vianočnej sezóny menej zákazníkov ako minulý rok. Podľa analytikov Američania práve počas tohto predlženého víkendu vybavia zhruba 20 % vianočných nákupov. Experti však zároveň upozorňujú, že štvordňové voľno už nie je najlepším ukazovateľom vývoja nákupov počas celej sezóny. Napríklad vlani po slabšom štarte obchodníci vystupňovali reklamu a ráznejšie zoškrtali ceny, takže najväčšie tržby dosiahli v posledných 10 decembrových dňoch.
Navyše zákazníci v USA sa presúvajú z kamenných do internetových obchodov. Tento rok napríklad minuli od polnoci vo štvrtok do piatkovej polnoci na nákupy prostredníctvom internetu 822 miliónov USD (776,94 milióna eur), teda o 15 % viac ako vlani. Ale experti očakávali, že tržby v tomto segmente stúpnu ešte viac, v priemere o 19 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy