Dôvera nemeckých spotrebiteľov klesla menej, ako sa čakalo

Do budúcnosti zameraný index spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK pre mesiac december klesol na 9,3 bodu z predchádzajúcej úrovne 9,4 bodu

Dôvera nemeckých spotrebiteľov oslabila menej, než sa očakávalo a ochota nakupovať sa dokonca zvýšila. Vyplýva to z prieskumu zameraného do budúcnosti, o ktorom informovala v piatok agentúra GfK. Index spotrebiteľskej dôvery pre mesiac december klesol na 9,3 bodu z minulomesačných 9,4 bodu. Aj napriek tomu, že je to najnižší výsledok od februára, prekonal očakávania analytikov oslovených agentúrou Reuters, ktorí prognózovali pokles na 9,2 bodu. Dôvera spotrebiteľov sa znížila už šiesty mesiac v rade, ale výraznejšie pomalším tempom.

Pod pokles dôvery sa podpísali obavy Nemcov z vývoja pracovného trhu. Prieskum agentúry GfK ukázal, že 69 % opýtaných respondentov predpokladá nárast nezamestnanosti vzhľadom na rekordný prílev utečencov. Očakáva sa, že v tomto roku príde do Nemecka až do jedného milióna žiadateľov o azyl. Zdá sa však, že ani súčasný vývoj neubral nemeckým spotrebiteľom entuziazmus, keďže vedľajší index ochoty nakupovať stúpol o tri body na 48,9 bodu. Počas prvých deviatich mesiacov tohto roka výrazne rástli maloobchodné tržby, čo naznačuje, že súkromná spotreba je aj naďalej kľúčovým pilierom nemeckej ekonomiky.

Prieskum agentúry GfK bol uskutočnený na vzorke 2 tis. obyvateľov Nemecka ešte pred teroristickými útokmi v Paríži z 13. novembra.

Súvisiace články

Aktuálne správy