Tesco stupňuje cenovú vojnu v Británii

Tesco stupňuje cenovú vojnu v Británii. Najväčší maloobchodný reťazec v krajine oznámil, že poskytne zákazníkom pri pokladnici okamžite zľavu, ak zistia, že výrobky, ktoré predáva Tesco pod vlastnou značkou, sú u konkurencie lacnejšie. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.

Tesco v rámci programu s názvom "Cenový sľub" rozdal zákazníkom kupóny na zľavu, ktoré môžu použiť, ak zistia, že u najväčších konkurentov by ich tovar z produktovej rady Tesca vyšiel lacnejšie. Okrem toho dnes reťazec dnes vo svojich veľkých prevádzkach spustil program "garancie značky" a sľubuje, že klientom doplatí rozdiel medzi cenou tovaru vlastnej značky a tovaru u konkurencie. Týka sa to však len veľkých supermarketov.

Cieľom tohto kroku je odlákať klientov konkurenčným maloobchodným predajcom v Británii ako sú Sainsbury, Morrison Supermarkets a sieť Asda, ktorú vlastní americký reťazec Wal-MartWal-Mart. Ale nie je namierený proti diskontným nemeckým reťazcom Aldi a Lidl, ktoré sú v Británii čoraz obľúbenejšie a v podstate odštartovali cenovú vojnu.
Tesco vo svojom vyhlásení uvádza, že v Severnom Írsku sa tento program stretol s pozitívnym ohlasom klientov.

Britský maloobchodný reťazec dosiahol za obchodný rok 2014/15 najhoršie výsledky vo svojej 96-ročnej histórii. Strata Tesca pred zdanením sa za 12 mesiacov do konca marca 2015 vyšplhala na rekordných 6,4 miliardy libier (8,64 miliardy eur), po zisku 2,26 miliardy GBP v predchádzajúcom obchodnom roku. Reťazec už tri roky v rade bojuje s klesajúcimi príjmami. V januári jeho vedenie oznámilo, že zatvorí časť obchodov v Británii, predá niektoré zahraničné aktíva a zredukuje kapitálové výdavky.

Súvisiace články

Aktuálne správy