Nepopáľte sa: Chcem pekne zarobiť a nevadí mi MLM

, iDnes Foto: thinkstock

Výplata presahujúca priemer nie je v multilevel sieti nič neobvyklé. Než sa ale do takejto práce pustíte, mali by ste poznať všetky úskalia sieťového predaja.

Mnohí dlhodobejšie nezamestnaní skúsia už zo zúfalstva kadečo. Neraz ich osloví známy a ponúkne spoluprácu s rozprávkovým zárobkom. Vykľuje sa z toho MLM. Niekto ho apriori odmietne, iný si povie, že to skúsi.

Mutlu level marketing je geniálny predajný nástroj. Ide o systém veľmi prepracovaného tréningu, motivácie a odmeňovania, kde sa pracuje s troma základnými úrovňami ľudského bytia, teda s ľudskými životnými potrebami. A to potrebou prežitia, potrebou byť milovaný a niekam patriť a potrebou sebaohodnotenia, dosiahnutia úspechu v spoločnosti. Tento nástroj ponúka svojim predajcom pokrytie všetkých týchto potrieb: Pre jeho majiteľa predstavuje skutočný poklad, veď funguje ako perpetum mobile na peniaze. Dokáže generovať neuveriteľné finančné prostriedky.

Pre úspech v multi level marketingu sú podstatné dve veci. Musí prúdiť stále nová krv v podobe predajcov a produkt, ktorý sa cez MLM predáva, musí byť rýchloobrátkový, čiže musí ísť o niečo, čo klienti rýchlo spotrebúvajú, napríklad kozmetiku alebo čistiace prostriedky. Ak sa pre tento predaj zvolí produkt alebo služba s dlhodobou spotrebou, ako sú napríklad produkty finančného trhu, životné poistenie alebo investície, potom sa po čase stáva sieťový predaj sám o sebe, ale aj pre spoločnosť  zbraňou hromadného ničenia.

MLM má obrovskú silu v množstve, takže dokáže vo veľmi krátkom čase pokryť svojím produktom trh. Ak sa však trh nasýti z dôvodu dlhej životnosti produktu, nie je na čom zarábať. Avšak MLM si žiada svoju dávku odmeny a ak nedokáže expandovať na ďalšie územia, začne kanibalizovať vlastných klientov. Ničí tak sám seba zvnútra, poškodzuje klienta a s ním ničí dôveru v daný produkt a tým aj samotný trh.

Ak vám niekto ponúka prácu v takejto obchodnej sieti, mali by ste si dokázať odpovedať na štyri základné otázky.
1, Môžu tovar, alebo službu, ktorému sa daný multilevel venuje, ľudia kupovať opakovane alebo je to len jednorazový nákup?      
2, Ako je to so vstupom do siete, nie ste nútení vložiť nejaký finančný kapitál, alebo nakúpiť určité množstvo produktu, alebo služby?
3, Nestanete sa náhodou sami tovarom pre obchodnú štruktúru, kedy z vás budú profitovať všetci tí, ktorí sú obchodnej hierarchii nad vami?
4, Máte dostatok ľudí okolo seba, alebo ste sami dostatočne komunikatívni a výreční, aby ste svojou činnosťou oslovili čo najviac ľudí?
5, Prinesú vám provízie z predaja naozaj očakávaný príjem?

Aj keď si na tieto otázky zodpoviete, majte vždy na pamäti, že ak predávate výrobky alebo služby, ktorým sami skutočne neveríte, čaká vás len trápenie a istá cesta k neúspechu.

Súvisiace články

Aktuálne správy