Rýchly tip: Ako si zarobiť peniaze na YouTube

, businessinsider Foto: YT

Takmer určite ste sa už stretli s vírusovým videom, či virálom z YouTubeu. Prichádzajú vo forme všetkých tvarov a veľkostí, od mimoriadne populárnych piesní, cez smiešne kúsky našich štvornohých miláčikov, až po úplne nezmyselné videá. Viete čo majú všetky spoločné? Ak sa videá šíria, dokážu zarobiť veľa peňazí.

Chceli by ste to skúsiť aj vy? Poďme sa spoločne pozrieť, ako na to.

Zarobiť skutočne veľa peňazí na YouTube, nie je tak jednoduché, ako si možno myslíte. Existuje veľa prekážok, ktoré musíte prekonať. Rozhodne to nie je spôsob, ako rýchlo zbohatnúť. Avšak, ak máte nejakého koníčka, alebo ste v niečom skutočne dobrí a chceli by ste v tejto oblasti pomôcť iným ľuďom, alebo sú vaše zábery žartovné a chcete nimi pobaviť aj ostatných, YouTube predstavuje skvelú možnosť ako si privyrobiť nejaké tie extra peniaze za to, čo milujete.

Na začiatok si musíte zriadiť účet na YouTube. Mali by ste mať predstavu o type videí, ktoré chcete zdieľať. Ďalej si v nastaveniach musíte povoliť speňaženie a prihlásiť sa k Google AdSense. Povolenie speňaženia znamená, že súhlasíte s tým, že na server budete nahrávať iba taký video obsah, na ktorý máte autorské práva, a že budete hrať podľa vopred daných pravidiel, čiže si nebudete do nemoty prehrávať svoje vlastné video, len aby malo potrebnú podporu reklamy. Google AdSense je spôsob, ako nastaviť platobné údaje pre prípad, kedy by ste už skutočne začali zarábať peniaze.

Ďalej byu ste sa mali poznažiť, aby ste sa stali partnerom YouTube. Nie je to tak ťažké, ako to bolo kedysi. V minulosti ste sa mohli stať partnerom len ak ste mali pozretých nejakých 15 000 hodín videa. Výhodou partnerstva je, že si môžete na server nahrať viac ako 15 minútové video, získate prístup aj k analytickým nástrojom a tiež aj k niektorým ďalším pokročilým nástrojom na úpravy.

Keď už máte nastavenie speňaženia, spolu s Google AdSense a YouTube partnerstvom, ste takmer pripravení. Ale z čoho vlastne tie peniaze potečú? 

Poďme si rozobrať druhy reklám na YouTube, aj keď ich už pravdepodobne poznáte, ak sledujete túto sociálnu sieť. Je tu textová reklama, ktorá sa zobrazuje v dolnej časti vášho videa, a potom je tu klip, ktorý sa prehráva na začiatku videa. Môžete si vybrať, ktoré z týchto reklám vaše video môže mať, rozdiel je v tom, na aké publikum sa chcete zamerať, aj vo výške príjmov, ktoré vaše video takto vygeneruje.

Spôsob, akým reklama na YouTube pracuje je pravdepodobne jednou z najzložitejších vecí s ktorou sa stretnete pri snahe zarobiť si peniaze videami na YouTube. Skutočný odhad vychádza zhruba na 7,5 dolára za 1000 impresií. Najťažšie sa vlastne definuje slovo "impresia." Jedine vtedy budete zarábať peniaze, ak niektorý váš návštevník klikne na reklamu, vytvorí interakciu, alebo na jej stránke zanechá "impresiu". Inými slovami, ak váš návštevník bude preskakovať reklamy, alebo má spustené blokovanie reklám, potom za jeho návštevu zaplatené nedostanete. Veľa záleží na tom, koľkokrát bolo video zobrazené a koľko návštevníkov nakoniec video ani nedopozeralo. Dôležité je aj to, či je videoreklama na začiatku vášho videa, alebo len poli v dolnej časti stránky. To je rozhodujúce, pretože to určuje, koľko ľudí si klikne na reklamu a teda aj množstvo peňazí, ktoré môžete takto zarobiť.

Zhrnuté a podčiarknuté: existuje priveľa premenných, ktoré môžu mať vplyv na to, koľko si dokážete zarobiť prostredníctvom YouTube. Vaše publikum musí mať veľa spoločného s typom reklamy, aby zafungovala čo najlepšie. Napríklad, ak máte vo forote krátke zábavná videá, s ktorými by ste sa chceli podeliť, asi nebude najlepšia voľba umiestniť na začiatok 30 sekúnd reklamy, ktorú by divák mohol preskočiť a prejsť priamo na obsah. Našťastie, YouTube má stránku Analytics, cez ktorú môžete vidieť asi každý merateľný aspekt vášho videa, od demografického zastúpenia návštevníkov, cez priemerný čas zotrvania na stránke až po najvychytenejší čas sledovania a výsledné umiestnenie.

Súvisiace články

Aktuálne správy