Takmer neuveriteľné: Štyri brilantné spôsoby, ako si na internete zarobiť balík peňazí

, YahooFinance Foto: YT/DisneyCollectorB YT/YouAndMeThisMorning

Všetci asi snívame o tom, ako zarobiť veľa peňazí, zbaliť si kufre a odísť na predčasný dôchodok napríklad do takého Belize. No dobre, tak teda inde. Ale len málokomu sa to aj skutočne podarí. Kým niektorí čakajú na istý druh zjavenia, že im zíde na um geniálna myšlienka na ktorej zarobia, iní sa vyberú cestou, ktorá vedie ku skutočnému balíku.

Ak sa pozrieme na internet, nájdeme tam nepreberné množstvo brilantných a zároveň jednoduchých nápadov, ako zarobiť veľa peňazí. A čuduj sa svete, niektoré skutočne fungujú.

Milionári z YouTube

Čo si myslíte, ktoré sú najsledovanejšie kanály na YouTube? Nie sú to žiadne hudobné klipy, či edukačné návody ako na vec. Jedným z najlepšie zarábajúcich užívateľov YouTubeu je dnes tajomná anonymná osoba, ktorá vystupuje pod prezývkou DisneyCollectorBR. Jej videá spadajú do kategórie označovanej ako "unboxing," pričom vo videách nikdy neodhalí svoju tvár alebo identitu. Každé krátke video sa začína rovnako. Tichý detský hlas prehovorí: "ahoj detská, DisneyCollector je tu. Dnes vám ukážem… ", a potom pokračuje opatrným otváraním škatule, v ktorej sa ukrýva celkom nová hračka. Odhalenie ide ruka v ruke s on-line prieskumom výrobku. Zatiaľ najsledovanejším videom je to, v ktorom rozbaľuje hračku Angry Birds, doposiaľ ho videlo viac ako 100 miliónov návštevníkov. Je to veľký hit nielen pre deti ale aj ich rodičov, čo je cieľová skupina tohto kanála. Podľa informácií Social Blade, ktorá sleduje údaje sociálnych médií, dokáže DisneyCollectorBR, ktorý má viac ako 4,7 milióna fanúšikov, generovať odhadom ročne milión dolárov. Optimistickejší odhad hovorí až o 16,3 miliónoch dolárov.

Kocúrkovo

Vytvorte si fotku vašej prežratej mačky a pridajte hlúpy titulok. Asi tak by sa dal v krátkosti popísať postup, ktorý používa internetový LOLZ. Tak málo stačilo, aby sa Eric Nakagawa a Kari Unebasami stali milionármi. Celé to začalo tým, keď Kari (prezývka Tofu burger) poslala Ericovi (aka Cheezburger) fotografie pretučnenej mačky a pridala text: "Môžem si dať Cheezburger?" Bolo to v snahe Erica rozveseliť. Fotografie sa šírili vírusovo tak rýchlo, že to viedlo k založeniu Cheezburger.com, kde čitatelia môžu zdieľať vlastné vtipné fotky. V roku 2007 kúpil stránku podnikateľ menom Ben Huh, neváhal za ňu vyplatiť dva milióny dolárov. Cheezburger.com má teraz viac ako 40 zamestnancov, viac ako 18 000 príspevkov denne a 16 miliónov unikátnych návštevníkov. Hodnota stránky sa tiež posunula niekam inde, pohybuje sa v sedemciferných číslach.

Hviezda Instagramu

Mladá austrálska módna Instagramerka a blogerka Sara Donaldsonová si už dnes môže dovoliť dať v práci výpoveď. Dokáže sa totiž prostredníctvom svojho blogu, ktorý začala zverejňovať ako 19 ročná, uživiť sama. Donaldsonová vystupuje na Instagrame ako harperandharley, má viac ako 296 000 fanúšikov, ktorí sú zvedaví na jej fotky z ciest aj na jej elegantné chic oblečenie. Počas dňa je obchodnou a marketingovou manažérkou klenotníctva ManiaMania. Vďaka tomu, že má tak veľké auditórium, dokázala si dohodnúť spoluprácu s takými menami ako je Gucci, či Swarovski. "Dokážem si privyrobiť pomocou svojho blogu, ale svoju prácu milujem. Je dôležité mať niečo, ako zadné vrátka, ale rozhodne nechcem skončiť vo veku 26 rokov ako okukaná blogerka!, vyjadrila sa pre časopis Cosmopolitan. Toho sa rozhodne báť nemusí, okrem platu si dokáže ročne privyrobiť 50 – 100 000 dolárov.

Kráľovná mamablogeriek

Heather Armstrong je známa ako OG (original gangster) v komunite blogujúcich mamičiek. Od roku 2001 sme si už od nej mohli prečítať čo-to o jej deťoch, o jej manželovi, ale o jej každodennom živote. Všetko to zverejňuje na svojom blogu Dooce. "Úprimne som si myslela, že to nebude nikto nikdy čítať," povedala pre NYMag.com. Armstrongovej úspešný príbeh, jej dokáže podľa odhadov zarobiť niečo medzi 30 – 50 tisíc dolárov mesačne. Nie nadarmo ju New York Times označil za "kráľovnou mama blogeriek " a Forbes ju v roku 2009 zaradil na 26. pozíciu v rebríčku najvplyvnejších žien v médiách.

Súvisiace články

Aktuálne správy